Sunt cu tehnologia. Îmi place să descopăr lucruri noi, mai mult sau mai puțin interesante, dar efectiv nu m-am putut obișnui niciodată cu treaba asta cu casele automate și să renunțăm la casieriile clasice.
Chiar acum, de 1 martie, am aterizat și eu în țară și am vrut să cumpăr un boschețel de flori. Era târziu, după 21:00 și am intrat rapid și am zis că iau floarea, o scanez și plec.
Ce vorbești, florile aveau un cod pe care îl știa doar doamna „supraveghetor”. Ca să se întâmple așa cum trebuie n-am nimerit nici datele cardului așa că am repetat procesul încă o dată.
La Lidl e aventură să bagi codul ăla de fidelitate. Dacă ai ghinionul să ai mai multe produse efectiv faci sport mai mult decât o oră la sală. Am făcut o dată greșeala asta și am zis că nu mai fac experiențe pe mine, să pun 2 coșuri pline la automate. Între timp, parcă tot la Lidl am văzut că au limită la 10-15 produse. Aici mi se pare că are sens să folosești case automate, dar să fie și un workflow rapid, simplificat.
Nu să stau 10 ore să cântăresc 2 produse, să mă chinuiesc după să scanez bonul ca să ies din „cușcă”.
Sau poate că oamenii ăștia elimină casieriile tocmai ca să ne facă să comandăm online, nu?!
Perfu a zis
E greu sa faci cat mai multa lume sa cumpere online . Casele self service pentru mine sunt foarte utile , foarte rar s-a intamplat sa dea eroare casa si atunci imediat a venit cineva sa ma ajute
ice4you a zis
Heheee … stai sa vezi cand o sa fie codalau in spatele tau si incep aia sa injure ca se grabesc si tu inca cauti un cod de bare pe un produs, sau ai uitat sa cantaresti alea 2 mere si atunci o sa vezi ce misto e … ca sa nu mai zic de ce am patit eu recent la Lidl..
Treaba cu cumparatul online nu tine ca s’a promovat destul in pandalie si experiementul ala e clar deja, dar cred ca aia prin care oamenii sa fie reeducati sa cumpere cat mai putin si doar ce au nevoie ca sa evite sa stea o viata in fara robotului ala, da.
Marius Cucu a zis
Hai că nu e doar despre pandemie, casele automate au fost și înainte de covid. Acum fac pe necredincioșii cei de la Auchan. Mai mult, prin Bristol înainte de pandemie parcă erau magazine fără casier, dar d-astea mici, de cartier, nu magazine foarte mari.
ice4you a zis
Tu ai citit ce am scris eu si in ce context aminteam de pandalie?! Bag seama ca nu … mai citeste odata si poate te prinzi la ce ma refeream, sau vezi ca e in context la ce am scris pe la mine.
David a zis
Te vei obișnui în timp. Avem parte de o previziune a viitorului. De modul în care reacționăm in prezent influențăm intr-un sens sau altul viitorul. Inevitabil se va ajunge la un alt nivel al comerțului. Ceea ce acum este contrariant, în 10 ani devine banalitate. Tehologizarea are lacunele ei la început. Să vedem cum se vor adapta persoanele in vârstă la așa ceva.
Marius Cucu a zis
Persoanele în vârstă, da, vor avea probleme, dar eu am mai multe probleme cu cei de 35-40 neinițiați cu tehnologia. Sau cei care la 25-30 bușesc bancomatul că nu îi dă banii, dar la el scrie fonduri insuficiente.
Însă, pentru hypermarket cred că încă e mai util să ai un casier, mai ales dacă ai mai multe produse.
Perfu a zis
Si tinerii sunt cu probleme , am fost saptamana trecuta sa donez si vedeam cum tinerii nu stiu sa citeasca pe un display atunci cand le vine randul sa intre in diverse cabinete si trebuia cineva sa vina sa-i invite inauntru
Stefan a zis
Uită-te la America Express și o să vezi analfabetismul funcțional la fata aia, Bie, cum habar n-are pe ce lume trăiește. O face maică-sa proastă de cel puțin 4 ori în fiecare emisiune.
Cam ăsta e nivelul și din păcate putem extinde treaba asta la din ce în ce mai multă lume.
ice4you a zis
#sustin cu bucuria ca al meu copil nu a fost crescut de „influencari” astia.
Adrian Bolocan a zis
Pe mine mă enervează uneori ignoranța angajaților de la casele respective. Când cumperi alcool, trebuie o aprobare de la ei, că deh, să nu fii minor. Mă vezi cu sticla de vin în mână și tu pleci până nu știu unde, ori dormi pe tine, că doar eu nu vreau să rezolv mai rapid. Aș aprecia să îi văd mai pe fază, nu așteptând să fie chemați că vorba aia… poate se rezolvă de la sine.
Marius Cucu a zis
Păi tu ai voie să bei vin?
Adrian Bolocan a zis
Am, am.
Lau a zis
Despre cele de la Lidl nu comentez…mi se pare total anapoda să fiu nevoit să pun produsele în coș prin supermarket, apoi să le descarc înainte de scanner pt. a le cântări, apoi să le scanez, apoi să le pun iar pe cântar, și abia apoi să finalizez plata și iar să pun produsele-n coș / cărucior. Adică, pe scurt, nu e mare sfârâială (vorba românului)!
Singurul avantaj este atunci când ai 3-4 produse și sunt cozile interminabile la celelalte case „clasice”. În rest canci avantaj!
În schimb, ieri am fost la Selgros, unde au implementat două case special pentru un proces din ăsta „automatizat”.
Practic, la intrarea în supermarket, primești un scanner aferent codului tău de bare de pe cardul de client, scanner care este împerecheat cu un cod QR de pe căruciorul cu care iei marfa.
Ulterior, scanezi produsele pe măsură ce le iei de pe rafturi și le pui în cărucior.
La final, ajungi la una din cele două case alocate acestei proceduri, unde se scanează codul QR al căruciorului și cel al scannerului alocat, se pune căruciorul pe o platformă care-l cântărește rapid și verifică dacă este totul ok (dacă scanezi fiecare produs, ca la carte, fără să încerci vreo „românească”, nu are cum să nu fie ok), apoi plătești și aia e toată taina. Nu mai manipulezi zeci de produse de o mie de ori, inutil.
Deci mi s-a părut super tare procedura (normal, fiind un pic peste mână la prima experiență, că n-ai de unde să știi anumite chestii – de asta le-am și descris aici).
De menționat că procedura este accesibilă doar celor care achită cu cardul.
Zi cu spor și cu bani de shopping să aveți! 🙂
Marius Cucu a zis
Stai, la Kaufland cu un singur produs am stat 5 minute, ăia de la case se mișcau mai repede decât mine.
Am mai auzit de treaba asta la Selgros, dar nu fac cumpărăturile acolo.
Adrian Rascu a zis
La Selgros poti scana si cu telefonul daca descarci aplicatia necesara.
Si Kaufland a inceput sa introduca sistemul cu scanarea produselor la luarea din raft. Singura problema este, cel putin pentru mine, ca la legume-fructe si carne, pe eticheta se tiparesc coduri qr pe care telefonul meu nu le citeste. La final, mergi la casele automate, scanezi codul qr de pe casa, platesti( cred ca merge si cu cash, nu am incercat) si ai plecat.
Iolanda a zis
Vezi că la Selgros ai și o aplicație și nu mai este nevoie să-ți iei aparat.
Eu m-am întâlnit prima dată cu chestia cu aparatele la un supermarket din Bari. Mi s-a părut bună ideea.
Am 60+, dar sincer m-am adaptat imediat. Acum îmi plac aplicațiile de la Kaufland, Carrefour și Auchan unde scanzei produsul când îl iei după raft și îl pui direct în sacoșă. La casele cu autoscanare scanezi codul final și gata.
Probabil că am rămas marcată de cozile dinainte de 89 și când văd coadă îmi crește tensiunea.
Am remarcat în kaufland și în Carrefour că angajații sunt mai amabili și mai cooperanți de când nu mai sunt cozi interminabile.
Marius Cucu a zis
Ah, mi-am amintit de Italia. Mă gândesc că genul ăsta de automate nu vor fi prea curând acolo. Efectiv este o cultură să stai să discuți cu omul de la casierie, să vezi ce mai face, cum îi mai este ziua. Poți să stai la coadă doar pentru că cineva vrea să facă un pic de conversație.
Constantin a zis
Sa imi bag piciorul in cultura asta a lor. Am fost recent intr-un citybreak in Sardinia, la Alghero. Intr-o seara m-am dus la un supermarket sa iau de mancare si am luat o caserola de mancare calda (carciofi con patate). In fata mea era o baba care s-a apucat de taclale cu casiera, ca barbatul babei a suferit un infarct recent etc. Pana si-a povestit baba toate necazurile, am ajuns eu cu mancarea „acasa” rece….
George a zis
https://www.economica.net/a-aparut-supermarketul-fara-niciun-fel-de-casa-de-marcat-clientii-ies-din-magazin-fara-a-scana-produsele-si-fara-sa-plateasca_555588.html
Aici, deja totul e pe încredere!
Marius Cucu a zis
Da, da, inclusiv magazine mai mici din Anglia fac asta.
Vasi a zis
Ce urmează oare, să descărcăm marfa din TIR și s-o așezăm pe rafturi ? Am văzut vârstnici care au scanat din greșeală de 2 ori, așteptau apoi pe una care parcă venea de la Sighetu Marmației, coada sa făcut de 8 km, înjurături alea-alea.
Marius Cucu a zis
Era o glumă fix cu asta pe Twitter.
Stefan a zis
Mie mi se pare mult mai ok cu casele de marcat automate.
E adevărat că mai sunt uneori probleme dar se câștigă timp…mai ales că mulți evita aceste case sunt mai mereu libere.
Marius Cucu a zis
Acum sunt libere pentru că lumea nu e obișnuită, dar… în timp?!
Perfu a zis
Poate vor mai instala si alte case
Petre a zis
Unde se castiga timp si cu ce fel de case automate ?
Ca daca sunt din acelea la care trebuie scanat fiecare produs atunci pierzi mult mai mult timp ca la un casier obisnuit cu treaba asa.
Pheno a zis
O portocala si un mar, ce coduri de bare au? Amandoua au cam aceeasi greutate, dar preturi diferite. Cum le aduna la kilogram si cum imparte pretul pentru fiecare in parte? Un cartus de tigari (10 pachete) are un cod de bare. Un pachet de tigari are alt cod de bare. Sa zicem ca vreau sa cumpar doua pachete de Viceroy scurt, rosu, cinci de Kent 8 (opt) si trei de Marlboro XL Touch PLUS, deci in total 10 pachete tigari amestecate. Ce spune casa automata de marcat?
Marius Cucu a zis
Ar trebui să le detecteze. 😀
Petre a zis
Casele alea cu cititoare RFID (la Decathlon au asa ceva) identifica toate produsele … dar n-am aruncat in cuva aia mai mult de 5-6 produse deodata.
Bogdan a zis
Casele self-service de la Carrefour sunt cele mai usor de folosit. Nu au cantar. Plus cum amintea Iolanda mai sus poti sa scanezi cu aplicatia si sa generezi un cod de bare pentru cosul tau. Scanezi acel cod de bare la casa si iti apar toate cumparaturile. E genial si usor de folosit, plus ca poti verifica pretul cand nu esti sigur daca produsul a fost mutat sau au etichete lipsa (stiu ca esti obligat sa ai pretul pentru fiecare produs, dar nu le-o iau in nume de rau. imi dau seama de cosmarul logistic mai ales dupa-amiaza/seara cand deja a trecut un rand de ciudati prin magazin).
Lidl e pe locul doi, au cantar dar e destul de precis. In plus oamenii de acolo te ajuta si stiu ce au de facut.
Cele de la Kaufland le cam urasc, au cantare imprecise si au tendinta sa se blocheze foarte usor. Plus consider ca un magazin cum este Kaufland nu are nevoie de acele case, sunt insuficiente si inadecvate daca ai cumparaturi mai multe(pentru o familie) si exact acesta e profilul cumparatorului de la Kaufland. Presupun ca sunt destul de ok pentru cei care intra sa faca cumparaturi putine si rapide, dar, sincer, la acele case nu am vazut asa ceva.
Si cele de la Mega sunt ok, dar sunt total insuficiente, majoritatea Mega-urilor nu au astfel de case.
Uitasem sa mentionez Decathlon: case super, nimic de reprosat.