A apărut studiul celor de la Google privind comportamentul oamenilor în privința cumpărăturilor. Pentru că, ce să vezi, mai băgăm și câte o recenzie pe aici mă interesează în mod direct ce se întâmplă cu vânzările. Deh, nu vinzi, nu mănânci, până la urmă. Societate de consum.
Mă uitam peste raportul celor de la Google și mi-au atras atenția următoarele:
- 1 din 5 respondenți au arătat această nemulțumire, pe toate tipurile de produse.
- Pe locul doi între nemulțumiri este imposibilitatea de a cumpăra fără cont. Un alt inconvenient notabil este procesul de returnare.
Despre punctul 1 am tot vorbit, cred că știm deja situațiile. Și treaba e ambiguă. Pe de-o parte, scandalurile cu influencerii din ultima vreme au schimbat un pic mentalități și mi se pare că lucrurile s-au mai profesionalizat, cel puțin din partea unora, atât ca libertate de mișcare, cât și poziționare. Mai e mult de muncă, oricum.
Dar ca loc 2 să spui că se cumpără fără cont și lumea e nemulțumită de asta. Mi se pare o tendință incredibil de proastă.
Păi mi se pare că ar fi un fel de OLX, dacă tu cumperi fără cont, fără să știi exact de unde ai datele, fără să ai acces la un eventual istoric. Și știu că sunt oameni, ba chiar recent am văzut asta la soră mea și am tras-o de mânecă, n-o să mai știe de unde a luat bateria X sau draperia Y.
Logic, de aici încep să vină și frustrările legate de procesul de retur. Plus că încă suntem la început cu online-ul, mulți încă vin și zic: păi ce, l-am luat pe firmă, de ce să nu îmi returneze banii?!
dant a zis
Poti sa uiti de unde ai cumparat x si y si cu cont. pe principiu, dracu mai stie de unde l-am luat. La un moment dat tineam facturile si garantiile pe google drive sa imi fie mai usor de gestionat in caz de garantie.
Comand lucruri fara sa imi fac cont pe site-uri de unde stiu ca probabil nu o sa mai cumpar vreodata sau prea curand. Aici ma refer la lucruri care nu au valori mari, de obicei cu plata la livare, pe principiul poate nu imi mai ajung/trimt.
Acum cam orice comerciant cu magazin online iti trimite un nr. de comanda si factura pe mail, o poti arhiva undeva daca vrei.
Pentru lucruri mai valoroase ma indrept catre comercianti care stiu ca au o putere financiara mare, gestioneaza altfel returul si garantiile.
Partea cu returul ca ai luat pe firma din cate stiu nu este obligatorie, decat daca vrea comerciantul. Parca doar la PF se aplica si trebie sa indelineasca anumite conditii.
Marius Cucu a zis
Cred că formularea mai corectă ar fi: „doar unii acceptă pe persoană juridică sub formă de marketing, nu ca obligație, așa cum este pe persoană fizică”.
Daniel Bis a zis
Da, din pacate multi nu stiu care e legislatia in domeniu si apoi se enerveaza degeaba.
In principiu daca comanzi online si cu livrare prin curier ca PF poti returna in 14 zile. Daca nu indeplinesti unul din cele 3 criterii nu mai esti eligibil la returnare.
Dincolo de aceste obligatii fiecare comerciant poate sa adauge extraoptiuni:
– emag are 30 de zile si 60 de zile daca ai Genius, pentru PF si PJ (la parteneri nu se aplica decat la PF: 14 zile, respectiv 60 de zile daca ai Genius)
– Ikea mai are „Dacă nu ești complet mulțumit, poți returna produsul într-o perioadă de 365 de zile”
– si mai sunt si alti comercianti care au o politica mai relaxanta legata de retururi
Iolanda a zis
La unii comercianți, una scrie pe hârtie și alta este realitatea. Eu sunt pățită cu o firmă de electrocasnice care are fabrici în România. Te poartă cu vorba să ți se acrească și să renunți, dar eu am fost ca în bancul ăla cu Batman…
Babă cum sunt când fac o comandă fără a-mi face cont, îmi notez într-un word ce și de unde am comandat.
Pe de altă parte, întotdeauna trimit mail cei de la care ai comandat și îl salvez într-un dosar numit „cumpărături”. După ce totul e ok, șterg mailul.
Marius Cucu a zis
Și dacă e nevoie de garanție?! 🙂
Iolanda a zis
Garanțiile sunt întotdeauna în coletul pe care-l primești. Adevărul este că nu am comandat niciodată de pe site-uri care nu au nr. de telefon, mă uit și la datele de contact, verific în programul de contabilitate Saga ce-i cu firma, dacă e activă, în insolvență, etc.
Adrian Bolocan a zis
Nu prea fac asta.
Mălin a zis
Am făcut ceva experimente și am în momentul de față în producție un eCommerce cu check-out fără cont. Există log-uri, nu e nicio problemă în caz că se întâmplă ceva. Un client care cumpără un serviciu de exemplu n-ar trebui să completeze mai mult decât un nume și date de contact.
Atât timp cât ai sisteme anti-fraudă și de pre-validare nu e nevoie de mărimea la pantof sau aia de la sutien. Doar niște dinozauri cretini precum ăia de la UE ar putea cere astfel de absurdități birocratice.
Și la fel am procedat și la produse cu un alt eCommerce și funcționalitatea de One-Click Buy. Practic dacă clientul are salvată adresa în browser dă click pe buton, ajunge la checkout direct, completează adresa cu autocomplete și e redirecționat către plată. Fără căcaturi inutile.
Marius Cucu a zis
E normal să fie log-uri din partea magazinului, dar când faci o reclamație la ANPC ai nevoie de niște dovezi, de exemplu. E greu cu ai noștri dacă nu ai o dovadă scrisă. Așa, dai print din comandă, mailuri și aia e. Mi se pare mai simplu.