Nu mai este mult pana luna viitoare, pana când vom avea o noua campanie de promovare, de fel de fel de „promoții”. Habar nu am cum este în alte tari, acolo de unde a pornit Black Friday, dar parca… la noi nu este chiar cum ar trebui.
De ceva timp cochetez si cu afilierea. Part-time, dar „lucrez cu preturile” si observ cam ce se întâmplă.
Reduceri si promotii de Black Friday?
Nu vor fi.
Sau daca vor fi cateva, le vom avea la magazinele noi, care vor sa iasa in fata, sa isi facă o campanie pe „spatele” Black Friday. In rest, 1-2 produse la promoție, care sigur se vor epuiza inca de dimineață.
- Citește și: Lista de magazine și ponturi de Black Friday
E normal sa se întâmple lucrul asta, magazinele online trebuie sa aibă profit, altfel s-ar duce in alte domenii.
Black Friday 2024, mult marketing si 1% promotii pentru produse vechi
Produsele noi, de ultima generatie, componente de calculator, tablete, telefoane, nu vor fi la promotie, asadar sa nu va asteptati la lucruri marete. Pana la urma, ideea Black Friday-ului este sa se scape de produsele de generatie trecuta din stocuri.
Sigur, am putea spune ca nu toți oamenii au nevoie de cea mai noua tableta de la X producător, o placa video de noua generație sau un TV LED 4k. Dar pentru cei care vor produse de noua generație, nu vom avea reduceri, doar „preturi tăiate”.
Exemplu concret.
Anul trecut, de Black Friday, am ales sa imi iau un aparat foto. Aveam doar o idee, nu m-am interesat inainte, doar am vazut ca pretul a fost redus de la 3000 lei, la 2000 lei. In gandul meu, eram multumit ca l-am prins la oferta foarte buna.
Imediat dupa, de sarbatori, acel aparat era vandut la 2000 lei. Nu mai era o promotie, ci asta era pretul lui. Chiar si acum, dupa un an de zile, tot pe acolo „bate”.
Asadar, 1-0 pentru marketing. Nu am fost informat, mi-am luat o semi-teapa.
Tot in acea zi, mi-a trebuit si un card pentru aparat. Acesta era redus de la 220 lei, la 140 lei. Cat costa acum? 140. De aici rezulta ca asta este prețul corect, cu adaosul magazinului si toate cele.
Cel mai probabil, daca ati ratat Black Friday sau daca nu ati avut bani suficienti atunci, in perioada urmatoare veti avea parte de aproape aceleasi oferte.
II astept pe cei care anul trecut au facut print cu preturi marite, sa faca si anul acesta, cel mai probabil si anul acesta se vor gasi magazine care sa greseasca si mareasca preturile inainte.
Servicii F a zis
Black Friday a fost compromis dupa modelul romanesc , pe scurt inca o metoda de tepuire a cumparatorilor.
Bucur a zis
Aproape tot ce e adaptat la noi nu seamana cu originalul din pacate…
rivi a zis
hmmm. intr-un fel am alta parere pe care as vrea sa o dezbat si pe blog, pana atunci.
– da, se vind la promotie doar chestiile vechi pentru a epuiza stocul
– da, noile gadgeturi nu vor avea reduceri mari
– nu, nu cred ca preturile cresc premergator BF
– emag a zis clar anul trecut, profitul nu vine din ceea ce pun ei la vanzare ca fiind de BF, ci din restul de produse care oricum sunt majoritare in cosul de cumparaturi final al celui care cumpara.
ice4you a zis
Este un subiect despre care am scris si dezbatut aici pentru ultima oara anul trecut. Am incercat sa deschid ochii cui am putut … si sa il feresc de marea fraiereala … cine a avut ochii de citit a citit, cine urechi de auzit a auzit … cine m’a ascultat dupa black shit si’a cumparat produse din noua generatie cel putin la acelasi pret cu cele vechi de care s’au scapat toti comerciantii in acele zile. Caz concret: tableta Allview 1GHz single core/1Gb ram/4Gb stocare de black shit: 490 lei … dupa black friday la o saptamana … tableta Allview Dual-Core 1,5Ghz/1Gb ram/8Gb stocare 450 lei. 😀 A fost doar un exemplu cat se poate de banal. Va recomand sa lasati „ofertele” pentru altii si sa va cumparati ce aveti nevoie atunci cand aveti nevoie si bani! 😉 n’Joy!
Mihai a zis
Țeapă în stil românesc! Și nici măcar nu ne lasă să o încasăm bine (țeapa)…, deoarece siturile cad aproape imediat după deschidere…
Vlad Caruseanu a zis
Am patit exact la fel cu un aparat foto si un set tastatura + mouse :). Noi si inca cine stie cati. Intradevar, daca te uiti bine prin jur, s-ar putea sa gasesti chiar si atunci la un alt magazin produsul la acelasi pret doar ca acolo e trecut pret normal, nu reducere. Asta e piata romaneasca. Dar, vorba ta, si magazinele online romanesti trebuie sa supravietuiasca, si pana la urma, se gaseste cine sa „profite” de reduceri (daca nu pe bune, financiar, macar prin senzatia ca au facut o afacere) pentru ca inca nu stim inca cum sa cautam si sa verificam o reducere. Sper doar sa nu mai pice site-urile anul asta din cauza suprasolicitarii :).
FotoStefan a zis
Cred ca ai spus bine semi-teapa referitor la acel aparat foto.Teapa ar fi fost daca pretul aparatului foto, dupa sarbatori, ar fi fost 1500 lei.
Problema este ca nu stim ce se intampla cu preturile, cind este momentul optim de cumparat (de exemplu eu mi-am cumparat un trepied la 500 lei si dupa 2 saptamani magazinul a sarbatorit un numar de ani si au avut reduceri; trepiedul fiind la 350 lei!). Asa ca sa Black Friday-ul romanesc este o loterie!
Marius Cucu a zis
Stiu Stefan. De la tine m-am ghidat dupa trepied si cap video. Exact pe acestea le-am achizitionat si eu. Le-am prins la 800 pe amandoua. 🙂
Mihai a zis
Marketing-ul este la fel in toata lumea, doar ca la noi se pune un mare accent si pe tepuirea clientilor, as putea spune ca este o adaptare la Romania a marketing-ului. Ramane doar sa fim atenti in verificarea reala a preturilor.
Anonim a zis
m-as baga la un laptop,dar e cam teapa mai ales la emag.cel putin asa a fost anu trecut.
Nicorici Alin a zis
Asta inseamna Black Friday, sa vinzi cu preturile corecte.
Marius Cucu a zis
Normal inseamna sa scapi de stocurile vechi, cel putin asa este in afara. La noi se fac achizitii special pentru Black Friday, asadar ?!?!
Petre a zis
Anul asta deja de prin septembrie am inceput monitorizarea catorva produse pe 6 site-uri de profil . Pana acum n-au aparut majorari aiurea. Sunt curios cum va fi de BlackFriday … o sa monitorizez inca vreo doua saptamani dupa eveniment si poate ca o sa public rezultatul monitorizarii.
ice4you a zis
Petre, depinde ce anume monitorizezi. Daca este vorba de un produs mai nou, aceasta nu va fi inclus in „promotiile” de BF ci retras temporar (in acele zile) sau tinut pe raft cu pretul real pentru a spori vizibilitatea comparativa a „ofertele” cu produse mai vechi ramase pe stocuri. De asemenea, dupa ce trece vara, in aceasta perioada la producatori se practica o reducere de pret care nu este afisata imediat de catre acesti vanzatori decat in acele zile si in cele de dupa. Asa este si exemplul pe care l’a dat Marius Cucu, cand pretul camerei sale se ieftinise oricum la import … dar doar de BF s’a aplicat „reducerea” care a ramas dealtfel si dupa … acela fiind pretul real dealtfel.
Marius Cucu, acest monopol ne afecteaza si ne va afecta multa vreme de acum inainte pentru ca a trecut epoca de aur cand unii au fost dispusi sa investeasca sume masive pentru a importa si a dezvolta o afacere de acest gen. Imediat dupa criza a picat rand pe rand … omorati fie de proasta strategie bazata pe sistemul de creditare de unde a rezultat doar o dezvoltare artificiala pe verticala fie au fost „omorati” de concurenta care treptat si’a intins tentaculele si in politic castigand sume fabuloase din afaceri cu statul, obtinand mai apoi monopoluri solide prin acapararea totala a pietei IT&C . Practic mai exista un singur importator major (nu dau nume dar cred ca se stie) si o seama de retaileri agreati care fac politicile impuse de catre acel importator major. Asa se explica si disparitia de pe piata a foarte multe branduri accesibile care contrabalansau brandurile premium atat ca pret cat si ca varietate a ofertei. Lucrul asta s’a intamplat si dincolo dar nu in aceiasi masura pentru ca acolo exista niste politici antimonopol destul de solide care actioneaza cand este nevoie de o echilibrare a pietei indiferent de domeniu.
Este o discutie lunga pe care am mai dezbatut’o si la mine in numeroase articole pe aceasta tema. Ma opresc aici sa las loc si la altii! 😀
Marius Cucu a zis
vorbesti de patronul de la noul otv, nu?
Petre a zis
Din cele 6 doar unul e nou – 70D-ul 🙂 celelalte sunt produse mai vechi si din alta gama de pret .
ice4you a zis
… asadar …. e numai buna ocazia sa iti scoti parleala pacalind fraierii, pentru lunile de vara cand vanzarile scad in mod natural datorita vacantelor. La noi NU exista concurenta reala cand pe piata IT&C de cativa ani buni exista monopoluri iar putini retaileri ramasi sunt oricum la mica intelegere. Deci … vedeti’va de treaba si nu pierdeti o zi de pomana.
Marius Cucu a zis
Corect. La orice produs nou, vezi cam acelasi pret… difera cu 2,3 lei, in rest…pretul identic!
GoPro a zis
Eu anu trecut am pandit un pic preturile si am luat ceva electrocasnice la un pret bun, de exempu am luat un frigider Samsung de la Domo cam cu 200 roni mai ieftin fata de ce este si acuma, dar a fost batalie la mine in oras au fost 2 bucati. Am avut noroc ca l-am rezervat de pe internet. Dar mai gasiti la cuptoare cu microunde, masini de spalat produse de genu, care nu au asa mare cautare si probabil sunt modele mai vechi dupa cum ai precizat in articol. Am si eu un magazin online si vom face si noi oferte nu v-a scadea pretul foarte mult pentru ca nu prea ai de unde dar cel putin va scadea fata de ce este acuma si va urca inapoi dupa 2 zile.
Pato Basil a zis
eu sunt oripilat de ce inseamna marketing in Romania.
Nexus 5 in SUA 1100 Ron la Emag e aprox 2100 RON :(, cu asta am zis tot, orice reducere ar baga tot sunt amarat 🙁
GoPro a zis
La noi preturile sunt mari din mai multe motive. Normal ca sa compari un pret ar trebui comparat cu un magazin din UE pentru ca exista taxa de transport, adaus importator, TVA si adaus distribuitor plus ca sunt multe produse care au garantie de doar 12 luni dar la noi trebuie oferita 2 ani si daca le aduni pe toate poti sa iti dai seama ca nu sunt castiguri asa de mari dupa cum are lumea impresia.
Stiri auto a zis
Black Friday in versiune romaneasca e o falsitate si nimic mai mult. E pacat ca oamenii se lasa mintiti si creaza supraprofituri „semiteparilor”.
Daniela a zis
Nu stiu cum va fi anul acesta, dar anul trecut am cumparat o chestie de BlackFriday la un pret super bun fata de cel initial.
Ana a zis
Dupa Black Friday de anul trecut produsul care l-am cumparat a avut o promotie mai buna . Super pacaleala .
Adelin a zis
Anu’ trecut îmi luai telefon, acum doi ani îmi luai aparat foto. Anu’ ăsta nu cred că mă tentează nimic… 😆
Alex M a zis
Eu am decis sa fiu putin atent cum e treaba cu vinerea neagra. am cont pe un site de cumparaturi online. mi-am facut un wishlist si stiu exact pretul fiecarui articol. o sa vad la momentul respectiv daca produsele sunt reduse sau nu. sper sa intre in promotie produsele alese de mine, sa pot vedea 😀
bogdan a zis
dupa cum am vazut multe cazuri ,in vinerea neagra , preturile produse lor se cam umfla .
romanului daca ii areti cuvantul promotie mai ales de vinerea neagra cumpara oricum chear dac pretul creste doar pentru o zi.
promotie si black friday cred ca sunt cele mai bune metode de marketing ….
Max a zis
Stiti vorba aia cu „acri’s strugurii vecinului”.Promotii sunt suficiente, numai sa ai noroc sa le prinzi intre reprizele de site-uri picate. Anul trecut am cumpar DSLR si iPAD la preturi de sub 1000 de lei fiecare. Deci fiecare cu norocul lui.
Anonim a zis
Anul asta sunt interesat sa prind promotiile de Black Friday, dar nu cred ca e o idee bune sa te bazezi ca vei prinde ceva. Anul trecut am vrut un televizor pentru ai mei, dar am inceput sa caut pe la pranz, si nu mi se spunea decat stoc epuizat sau pe un site chiar am gasit dar ultimul pas de plata imi arata alt pret, ca apoi sa mi se trimita mail ca isi atinsesera numarul de stoc limitat si ca de fapt era la alt pret… deci succes celor care au chef sa stea noaptea 🙂