În pandemie, Panasonic a scârțâit foarte rău pe partea de televizoare. A redus tot mai mult costurile, a reorganizat, iar strategia a fost schimbată. Între timp, Panasonic a intrat pe piața din USA după ceva pauză, iar în Europa au ajuns mai multe modele ca niciodată.
Modele cu Fire TV, modele cu sistemul lor propriu de operare, modele cu ce au fost destul de bine primite.
Ani la rândul am vorbit despre televizoarele lor, iar anul trecut am pus mâna pe 2 modele de la ei. Mi-a plăcut ce am văzut.
Eu încă îl consider ca fiind cel mai bun televizor testat de pe piață, având în vedere că am mai pus mâna pe Philips 909 și pe LG C4. Poate mi-aș fi schimbat opinia dacă puneam mâna și pe LG G4, ca să fie pe aceeași linie.
Vorbim, evident, de OLED-uri. De maximul pe care poți să îl obții de la un producător.
Sigur că discuția devine mai nuanțată în momentul în care te uiți la preț. Nu poți să ai televizor cu 30-40% mai scump și cu performanță de maxim 10% mai mare. OK, ai sunet mai bun decât restul, ai tot felul de integrări, subtilități pentru profesioniști, dar… nu e suficient!
Ca idee, Panasonic este disponibil aici, iar Philips este ~12000 și LG G4 a fost 9500 de lei. OK, nu are ambilight și sunet B&W, dar cu 5000 de lei îți iei super sunet dedicat.
Nu știu însă cum se comportă pe celelalte zone asta pentru că n-am văzut un Google TV la teste, n-am văzut un miniLED, însă prețurile nu prea pot concura cu chinezii de la TCL, de exemplu, care pun tot mai mult accent pe Europa.
Să vedem cum vor performa și pe termen lung pentru că este feedback mixt pe blog referitor la ei. Dar cum ar fi să aibă și ei o divizie performantă?! OK, pe zona de buget au făcut praf piața cu prețuri de dumping, însă pe high end nu au nimic interesant. Ar fi interesant să avem 5 producători competitivi de OLED-uri și game… interesante. Până la urmă, nu văd pe alții că ar avea potență financiară pentru a cumpăra asemenea brand.
Cei de la Nikkei au pus o întrebare cât să producă o știre: „We are prepared to sell it if necessary, but we have not yet decided on a plan” a spus Panasonic President Yuki Kusumi referindu-se la divizia de TV-uri.
De fapt, de 2 ani Panasonic încearcă să acopere tot mai multe nișe, dar încă nu mișcă notabil. S-ar putea reorganiza în 3 divizii, însă până în 2026 nu se știe nimic. Sper, însă, să n-ajungem ca în situația Philips-ului, să se împartă în atât de multe divizii încât să nu mai știi ai cui sunt: ba olandezi, ba chinezi.
Pai Philips din Olanda a rămas doar cu divizia de produse pentru industria medicalā, eu așa știam.
Exact. Cred că mai au și niște birouri pentru becuri. Dar divizii separate peste tot.