Testez destul de multe televizoare. Acum chiar iau masa cu un televizor de la Sony, pur și simplu, nu mai am loc de cutii prin casă. Am avut experiențe în a scăpa TV pe covor(s-a rupt cutia) sau experiențe de a se strica un TV în timp ce-l filmam. Impecabil estetic, dar nu a mai mers după câteva zile. Culmea, era un produs adus de echipa lor, nu venit prin curier.
Mai ales dacă sunt cutii de 40 de KG cum aveau cele de la Panasonic, de exemplu, pot apărea incidente. Ba chiar, acolo, știu că s-a făcut o cutie personalizată strict pentru a nu fi neplăceri.
Dacă e vorba de curieri lucrurile sunt mult mai greu de anticipat. Măcar la sample-uri nu trece prin foarte multe mâini.
Când vine vorba de curieri, de cele mai multe ori(cel puțin, pe zona mea) monitoarele sunt aduse de cei care aduc produse mici. Eh, ei nu-s obișnuiți cu greutatea față de cei mari și s-ar putea să fie probleme. La televizoare măcar sunt mai multe mâini, să zicem că sunt șanse mai mici să îl scape. Dar nu e exclus!
Trecem de experiența mea de muncă, dacă se poate zice așa și ajungem la experiența de viață. Mi-am cumpărat și eu TV de la Altex, adus de Nemo. Un ardelean fain a poposit p-aici și l-am ajutat să îmi care TV-ul.
I-am zis: știi, m-ai ajutat, dar vreau să îl bag în priză și să văd dacă e funcțional. Păi știi, dar nu am timp. Scuze atunci, îl cărăm amândoi pe scări și aia e. Și uite așa, pe negociere, am ajuns să ne și împrietenim și să bag televizorul în priză. Țin minte și acum că i-am zis că n-am încredere în Altex și nu mă bazez pe garanția de la ei, așa că hai să verificăm. Totul OK, TV-ul încă funcționează.
De ce vă povestesc asta?
Am văzut pe Facebook o poveste a lui Tudor. A cumpărat un monitor LG de la Evomag și acum lucrurile sunt ca un bambilici din cauze de proceduri. Curierul are procesul verbal semnat de primire, firma de curierat e acoperită și, probabil, nu este un colet trimis cu asigurare așa că, dacă acolo sunt problemele, Evomag nu va putea recupera banii de la ei, dacă acolo este buba sau a venit cu defect de la producător. LG la fel, nu poate decât să constate defectul și nu prea poate să intervină. Un bambilici în 3 din care toată lumea are de suferit.
Mai bine suflați în iaurt, dar vă luați măsuri de prevenție.
ionică a zis
evomag îți dă mail să desfaci coletul de față cu curierul. Așa cum zice și Tudor, nu pot să trag priză până jos ca să îl verific, te uiți rapid să nu fie spart, lovit, ciobit, etc și îl duci sus.
Mi se pare de porc să îți bați joc de client mai ales când e vorba de un produs cu defect indiferent că e din fabrică sau de la curier.
Băi frate, nu merge, e defect, e stricat … deaia ai garanție să ți-l schimbe. Se numește DOA (Dead on Arrival și ar trbeui să fie acoperit de garanție). Da, perfect deacord ca după 5 luni de folosire dai cu telefonul în el și îl spargi, plătești ecranul din banii tăi, dar nu când a fost desigilat și pornit.
Marius Cucu a zis
Eu am avut priză pe hol, am pus un prelungitor, n-am stat să îi pun picioarele sau ceva, doar să văd că se aprinde OK. Un monitor îl manevrezi rapid.
Treaba asta cu DOA nu știu cine o suportă, brandul sau magazinul?!
Am pus și link către comentariile pentru situația lui.
ionică a zis
Nu e problema mea cine o suportă vendorul sau magazinul, important este că trebuie aplicată. Am găsit o politică LG pentru DOA și am pus-o în comentariile lui Tudor aici
DOA (Dead on arrival) Policy guide
Definition: A set is declared to be fit for DOA cases upon first use out of box
if
– Unit has any hardware failure
– Unit not able to perform its basic operation (excluding software’s)
DOA Period: 15 days from the date of purchase by
Customer/Dealer/Distributor on basis of call registration at LG Help desk.
Marius Cucu a zis
Păi e bine să știm cine suportă ca să înțelegem cine dintre cei 3 încearcă să scape de „birocrație”.
ionică a zis
Eu din asta „DOA Period: 15 days from the date of purchase by Customer/Dealer/Distributor on basis of call registration at LG Help desk.” înțeleg că produsul defect este raportat de client către magazin, iar magazinul către distribuitor + înregistrare reclamație către service deskul LG.
Alex a zis
Încă se dau tepe mari la categoria,am ajuns sa ne fie frica să mai comandam de pe net cu toate că e mai lejer
Eleonora a zis
Televizoare am cumparat de la altex si aduse de ei acasa. Nu am avut probleme cu ele(sony bravia si un samsung , deja au 4 si respectiv 5 ani).sony e exact cum l-am luat , samsung deja da semne de oboseala, leduri aprinse ici colo. Anul acesta am luat un samsung dar ridicat de la emag cu probe si carat personal cu masina.
Marius Cucu a zis
Nu acuz pe unii sau alții, ci doar să fie lumea atentă, să nu aibă surprize. Povestea de mai sus poate să fie la orice brand, la orice magazin sau orice firmă de curierat. Prevenția e cea mai bună.
dam167 a zis
evoMAG trebuia să-i înlocuiască omului monitorul fără atâta bătaie de cap, că nu sărăceau din 2 mii de lei. Dacă nici măcar n-au trimis coletul cu asigurare e clar că e un serviciu de proastă calitate. Din câte știu eu LG vinde direct prin Altex, nu cred că pot interveni ei direct în cazul oricărui vânzător, deși o companie atât de mare ar putea să-i înlocuiască omului monitorul. Până la urmă e o ocazie de a fideliza un client, nu e nu știu ce pierdere.
N-are nici un rost să despicăm firul în 4 să vedem cine e de fapt de vină. Poate a fost stricat de la transportul spre depozitul evoMAG, poate defectul era direct din fabrică. Și dacă l-a lovit din greșeală curierul, se mai întâmplă, îi iei alăuia banii din salariu?
Dacă magazinnul pățește asta des, atunci ar trebui să-și pună niște întrebări. Dacă nu, take an L și aia e, ai câștigat un client. N-am auzit pe niciunde să aibă atâta responsabilitate clientul, de parcă ăla ar încerca tot timpul să fenteze sistemul – practica asta n-a fost niciodată o abordare bună pentru nici o afacere.
Marius Cucu a zis
Da, la urma urmei, cumva magazinul trebuia să soluționeze asta și să își rezolve intern daunele. De asta nici nu știu exact care e procedura, eu unul nu m-am mai întâlnit cu așa ceva.
E posibil ca evomag să nu ia nici la prima mână produsul de la furnizor, cel puțin, pentru anumite produse știu că nu sunt importatori direcți. Nu știu dacă e cazul și aici. Oricum, e un bambilici și o experiență urâtă de cumpărare a unui produs cu o valoare destul de mare.
Vasi a zis
Cred că ar trebui pus un pic de presiune pe emomag și LG, să le lăsăm mulți comentarii negative și amenințări cu boicot + viralizarea poveștii pe tot facebook-ul, instagram, tik-tok. Poate se mișcă ceva .
Marius Cucu a zis
Mie mi se pare mai normală calea pe care a ales-o, ANPC. 🙂
Valentin a zis
Ala este un monitor DOA, iar LG (prin service autorizat), trebuie sa-si asume. Evomag nu are vina in situatia asta.
Am avut un caz similar cu un Dell. De asta sunt utilizator de monitoare Dell. Au venit l-au preluat si l-au schimbat cu unul nou. Service-ul Dell. Dell schimba monitoarele fara sa ceara explicatii la defecte de display, un pixel mort,etc… Da, sunt putin mai scumpe, dar uite de ce!
Perfu a zis
Tocami de aia eu prefer sa cumpar din magazinul fiziz , asa testez si produsul si evit unele eventuale neplaceri
Cristi Răzvan a zis
Un monitor/tv DOA nu poate fi returnat în perioada returului ca orice alt produs fără defect?
Mai exact, poate fi returnat și clientul să-și primească banii înapoi, fără alte comentarii/refuzuri/complicații?
Nu acesta e primul avantaj al politicii de retur?
Marius Cucu a zis
Am observat că e practică des întâlnită să-l trimită în service.
Joie Negru a zis
Eu nici nu m-as fi riscat cu evoMag… Iar in practica, sa pui curierul sa te astepte in timp ce desfaci ditamai pachetul, iar nu e treaba.
Marius Cucu a zis
Pe mine chiar m-a ajutat și nu, nu i-am dat șpagă. Bine, și eu l-am ajutat să îl aducem la ușă, Altex ducea pe vremea aia cu Nemo și avea un singur curier pe dubă. Dar eu asta am înțeles din deschiderea coletului la livrare.
Cu evomag nu am avut treabă, în afară de taxa de interchange adăugată de la o comandă la alta. În rest, ce-am comandat pentru mine și pentru alții au fost OK. Și prompți în comunicare. Dar nici nu am avut ghinionul celui din articol.