Booking și Airbnb sunt platformele pe care le folosesc cel mai des pentru a reuși să mă plimb prin lume. Bine, mă plimb prin Europa, așa cum zice și categoria de aici. În general, mi se pare cea mai ok variantă pentru că reușesc să rup un weekend extins sau să fac ceva programe pe mai multe săptămâni, în mai multe orașe. Oricum, de multe ori, aleg să iau cea mai ieftină variantă de bilete de avion.
Eh, de data asta am avut un voucher de la BlueAir cu ajutorul căruia am încercat să mergem în Israel.
Biletele au fost luate prin septembrie, cu un an înainte.
Eu unul, la fel și colegul cu care plecam, speram până în ultima clipă că lucrurile nu se vor strica. Israel avea 2-3 cazuri raportate, nu în orașele în care mergeam noi, dar lucrurile s-au schimbat de pe o zi pe alta. La final au spus că nu ne mai dau viză, așa că am început să ne gândim cum să recuperăm banii plătiți pe cazare și avion.
Pentru cazare lucrurile au fost extrem de ok. Cazarea am luat-o prin Booking de data asta. Mai am câteva prin Airbnb luate, dar pentru mai-iunie. M-aș mira să se schimbe ceva până atunci, dar până nu e ceva oficial… mai greu. Oricum, ei au afișat mai repede mesaje de informare decât Booking.
Deși acum e afișat mesajul acesta pe Booking, atunci nu aveam nici cea mai mică informație. Așa că am trimis mail la cazare și le-am zis că Israel a decis că de săptămâna următoare nu vor mai da vize de călătorie și să ne returneze banii. La 2-3 ore deja aveam banii pe Revolut. A 2 a rezervare a fost cu anulare gratuită așa că n-am avut nicio problemă, am anulat-o eu, oricum nu plătisem înainte.
Unde fac reclamație pentru BlueAir?
Sunt mai multe variante, iar dacă zborul a fost întârziat sau dacă a fost anulat puteți să obțineți până la 600 de euro. Vedeți toate detaliile aici.
Cum am recuperat banii de la BlueAir?
Biletele de avion le aveam pe 17 martie și retur pe 24 martie. O parte plătit cu voucher de la un abonament Telekom, o parte cu bani.
Am primit un mail de la ei cum că, fiind zborul anulat, trebuie să iei contact cu ei pentru a rezolva cu banii.
Interesul lor, evident, era să nu returneze banii, ci să îți ofere voucher. Ce nu îmi place la BlueAir față de Wizz, de exemplu, este că trebuie pe parcurs de un an de zile să consumi voucher-ul.
La Wizz, deși mulți îi hulesc, mi se pare mai mult decât ok. Îți returnează cash sau îți pun în cont 120% sub formă de credit. Cred că-s 2 ani de când sor mea a fost în Barcelona și încă mai am un pic de credit de consumat.
Pe de altă parte, citeam pe grupurile de Facebook că anumite companii au păstrat taxele de aeroport și n-au returnat integral banii. Trist!
Eh, BlueAir după ce că a anulat cursa a zis OK, vă dăm voucher pe toată suma. Sunați sau dați mail dacă e ceva de schimbat.
Înainte să vină mail-ul lor formatat perfect am zis că e ok să folosesc formularul de contact. Mă gândeam că e nebunie să sun, așa că am zis să am și ceva la mână în caz de scandal. Am dat mail cu 3-4 zile înainte să vină mail-ul oficial și nimic, niciun răspuns!
Se apropia data de plecare, pe site apărea zborul ca fiind anulat și n-aveam niciun stres din punctul ăsta de vedere.
Ne-am pus pe linia de așteptare și am încercat să rezolvăm problema: 70 de minute pe Call Center și-am zis ca banii să se dea înapoi, pe card. Numărul este 0318 210 120. Eu, inițial, sunasem la ceva parteneri care au răspuns instant și m-au direcționat spre numărul de mai sus.
Câteva zile mai târziu banii încă n-au intrat, dar cu siguranță vor fi acolo în perioada următoare.
Între timp, am primit și o notificare de la Gotogate prin care informau despre restricții. Cu ei am luat biletele din circuitul mai-iunie. Nu zice nimic oficial despre perioada aceea, nu știm dacă se va întâmpla ceva până atunci, nici ei nu povestesc nimic pe site-ul oficial.
Dacă va trece nebunia probabil că oricum nu vor fi turiști prea mulți în perioada aceea. Oricum, iunie nu este o perioadă aglomerată, probabil că acum în niciun caz.
Oricum, toate cele de mai sus sunt valabile atât timp cât un zbor este anulat. Mai ales acum când vorbim de forță majoră.
Toate cele de mai sus au fost inexistente. M-am adresat ANPC și am reușit să recuperez banii sub formă de voucher. S-au mișcat relativ repede după ce am făcut reclamația. După alte 6 luni de zile am reușit să recuperez banii de la aceștia. Greu, dar am cheltuit banii deja. 🙂
Mihai Surdeanu a zis
Util articolul. Am și eu o rezervare prin ei, pentru luna mai. Cel mai probabil va trebui anulată…
Marius Cucu a zis
Ne ținem la curent. Nici mie nu îmi mai arde de un circuit de genul în mai, dar vedem ce recuperăm. La mine sunt 4 țări implicate, vreo 6-7 cazări, nu știu ce vom recupera. 🙂 Orice schimbare într-una din ele înseamnă că se duce totul.
Mădălin Cristian a zis
Multumeste-mi ca am stat in telefon 70 minute sa iti recuperez banii, că tu dacă nu ai fix, nu ai rezistat mai mult de 20 de minute în așteptare.
Marius Cucu a zis
Ardelenii au răbdare mai multă. Alea 15 minute ale mele au fost suficiente 😀
Răzvan a zis
fix asa am rezolvat si eu cu blueair si booking 😀
Marius Cucu a zis
A fost de bun augur articolul scris. Am descoperit o amică dintr-o agenție de turism care lucrează la BlueAir. 😀
Citit și la tine, între timp.
The Gadgetist a zis
Mie mi-a zis operatorul ca dureaza 2 luni sa intre banii de la Blue Air
Marius Cucu a zis
Ouh… Trist. Foarte trist!
Iulian a zis
Asta dacă fac bani in astea doua luni pe seama altor prosti. Sau declara faliment.
Marius Cucu a zis
Eu încă aștept din martie banii. E ok 🙂
Marius Cucu a zis
Pentru cei care mai au zboruri anulate pentru Covid parcă era un site…
Madalina Costin a zis
Hello, vreau sa va povestesc experienta mea de ieri cu Blueair & sa va rog, daca ati fost in situatie similara, sa imi spuneti cum as putea aa remediez situatia.
Aveam ieri zbor pe ruta Iasi-Bucuresti, cu bilete cumparate prin eSky. Pe la pranz am zis ca e cazul sa fac check inul si mi-am adaugat si platit un nou bagaj de cala (cu un card diferit fata de cel cu care am achizitionat biletele), insa cand sa dau click pe ,,next”, nu mai mergea. Crezand ca e o problema tehnica dupa ce am incercat de pe mai multe device-uri, am sunat la ei de unde mi-au spus ca nu merge sa fac check in pt ca toate zborurile au fost anulate pana pe 15 martie si ca ar fi trebuit sa fiu anuntata de eSky de acest lucru. Pe email, pe siteul lor sau pe eSky nu exista nici o comunicare in acest sens.
Sun la eSky, sa ii ,,trag de urechi” ca nu m-au anuntat si ei mi-au zis ,,acum aflam si noi de la dumneavoastra, nu avem nici o instiintare de la blueair, ei urmand sa va spuna de acest zbor anulat DIRECT IN AEROPORT). Mai erau cateva ore pana la plecare.
Mentionez ca nici pana acum nu am fost anuntata de Blueair sau eSky printr-un email oficial ca aceste zboruri au fost anulate. Daca as fi stiut din timp, as fi economisit timp si bani, as fi luat masina sau un tren. Noroc ca am sunat, pt ca restul pasagerilor au aflat direct in aeroport.
Am reusit in final sa luam un avion la Tarom, la pret de bilet cumparat in aceeasi Zi, adica dublu fata de ce platisem la Blueair, cu bagaje cu tot, asta pt ca astazi trebuia sa fiu neaparat astazi in Bucuresti.
Mai departe, vina se arunca de la Blueair la eSky. Ei spun ca voi primi banii inapoi (la cererea de pe email inca nu au raspuns) in minim 10 saptamani.
Acum, eu vreau sa stiu asa:
1. Exista vreun fel in care eu pot fi despagubita pt treaba aceasta? Inteleg ca in perioada aceasta se anuleaza zboruri, dar mi se pare incredibil faptul ca desi ei stiau de cateva ore cel putin, nu au anuntat, lasand ca treaba asta sa se faca in aeroport. Din punctul meu de vedere eu as vrea banii inapoi pe biletele achizitionate plus diferenta de pret pe care a trebuit sa o dau pentru noile bilete la Tarom, care evident au fost mult mai scumpe fiind luate in aceeasi zi. Poate gresesc eu undeva, dar nu mi se pare normal, mai ales ca au anulat zboruri pe 2 saptamani, nefiind un caz singular.
2. O alta treaba e faptul ca ei au acceptat sa achizitionez servicii extra pentru un zbor anulat. Sunt curioasa cum vor face rambursarea pentru acestea.
Ati patit ceva asemanator? Au rambursat banii sau a fost nevoie sa insistati cu 1000 de telefoane si emailuri?
Iulia a zis
Eu am pățit cu Blue sa îmi anuleze zborul cu o zi înainte…am încercat sa obțin compensație prin Air Help( din punctul.meu de vedere sunt cei mai rapizi) și răspunsul celor de la Blue a fost ca nu s-a operat zborul din cauza unor probleme de forță majora…nu am înțeles justificare având în vedere ca in acea zi alte avioane au decolat și aterizat. Pt zborul meu anulat către Spania aveam dreptul la o compensație de 400€ din care Air Help își lua comision 140€…
Marius Cucu a zis
Eu aș zice că mai bine te-ai orienta să faci reclamația singură. Nu mai dai comisioane la AirHelp sau restul. Cel puțin, pentru zborurile în care e vorba de UE.
David Marioara Andreea a zis
Buna ziua, pe data de 18 august 2021 ,am pierdut biletul de dus ,dar cel de intors e pe 3 septembrie si as vrea sa l modific pt alta data merge sa l modific
Marius Cucu a zis
Încearcă să-i contactezi pe Facebook/ Instagram sau chiar pe telefon(dacă răspund). Din câte știu, BlueAir sunt printre singurii care te lasă să zbori dacă ai pierdut un segment(dar nu mai știu dacă e valabil între timp).
Andreea A a zis
Am si eu de recuperat banii de la Blueair pentru 2 rezervari (mai si iunie 2020) in valoare de 500EUR cel putin. Le-am facut cereri peste cereri si m-au asigurat ca voi primii banii. Nici inainte si nici dupa ce au primit acel ajutor de stat nu s-a intamplat nimic si nici pana in ziua de azi … Azi am revenit cu alte cereri de returnare a banilor si mi-au „solutionat” in cateva minute cererile dandu-mi un raspuns automat, in care isi cer scuze si imi spun ca voi primi banii inapoi insa nu se stie cand pentru ca sunt multi bani de rambursat..si sa am rabdare.
Sunt tare curioasa ce v-au raspuns voua cei de la ANPC pentru ca unui prieten de-al meu in aceiasi situatie cu mine i-au spus ca nu au ce sa faca pentru ca in aceasta situatie nu se aplica regulamentul european 261/2004 pentru ca zborul nu a fost anulat de companie ci din cauza unei situatii de urgenta militara stabilita de autoritatile romane. In acest caz operatorul aerian nu este obligat sa restituie banii intr-un anumit interval de timp.. deci putem astepta mult si bine dupa acesti bani; sau poate nu ii mai primim deloc in cazul in care compania intra in insolventa.
Marius Cucu a zis
Am primit plic prin poștă cu soluționarea cazului. Eu am făcut reclamație pentru necomunicare, nu îmi răspundeau la mail-uri. Acum, aparent, mi-au pus voucher-ul în contul BlueAir și diferența de bani pe care am plătit-o cash pauză. Practic, nu s-a rezolvat nimic. Eu zic, totuși, să faci reclamația online. E dreptul tău.