Hai că am făcut-o și p-asta. Am închis conturile la Unicredit. Bine, n-a fost atât de ușor ca la ING, să fac din aplicație… dar un drum la sediu tot am făcut. Sigur, am făcut-o și la ING la al 2 lea cont închis pentru că… dădea eroare când închideam din aplicație. Acolo s-a rezolvat în 3 secunde de către operator.
Aici mi-au fost necesare 2 drumuri. Unul ar trebui să nu fie luat în considerare pentru că acolo am pus POS pe cealaltă firmă și doar am întrebat: cum se închide.
Limitarea pe firmă este dată de sucursală. Nu poți închide decât acolo unde l-ai deschis.
Și aici începe povestea frumoasă. Știu că sunt de pe vremea cealaltă, dar am prins și vremurile noi. Recunosc, sunt analfabet când vine vorba de pix. Încă din facultate scriam mai repede cu tastatura cursurile față de cum aș fi scris cu pixul. Și, oricum, n-aș fi înțeles nici eu ce naibii am scris. Scriu oribil.
Mai nou, cred că am semnat la mișto când am deschis conturile la Unicredit. Aici a început provocarea. Semnătura pe care o fac uzual nu semăna cu niciun specimen din alea 2. Am avut 3-4 variante pe cererea lor de închidere care… nu semănau deloc cu ceea ce am făcut la deschidere.
40 de minute am stat pentru treaba asta și acum așteptăm 30 de zile. E un pic mai dubios față de ce am închis recent la BT. Adică acum, la o zi distanță încă îmi pot accesa extrasele, deși mi-am făcut tema înainte și le-am dat pentru contabilă. La BT am plecat flu-flu ca să ne întoarcem și să avem un singur extras pe hârtie, nu digital.
Altfel, bun venit Salt Bank. Am râs și la Unicredit: doamnă, nu-s tuciuriu, am destulă școală, dar efectiv nu pot face 1 la 1. Și la Salt am semnat cu amprenta, nici vorbă de hârtii scrise de mână.
Băi, nu știu voi, dar mă simt tare prost când schimb un serviciu. Nu pot zice că am fost nemulțumit de ei, adică dacă se strică treaba cu Salt probabil tot la ei m-aș întoarce. Plus că aplicația de persoană fizică e mai interesantă ca aia de business.


Eu am ajuns la UniCredit pornind de la Orange Money, apoi la Evrixa! (de la Alpha Bank) și acum la ei (Mobile Banking).
Fain este că poți face alimentare de cont dintr-un card de la alta bancă, dar nu scrie pe nicăieri că nu ai voie decât de 5 ori pe lună!
De regulă, folosesc cardul pentru Bolt, Yoxo și … plata mâncare pentru pisică.
Așa că, era să rămână mâța fără mâncare!
Am plătit cu alt card…
N-am auzit de Evrixa.
Și eu am parcurs același „traseu”, fiind membru fondator Orange Money.
De la vânzarea brand-ului către Alpha Bank am sperat că lucrurile se vor dezvolta într-un ritm mai alert și mai ancorat în realitate/viitor, însă, evident, nu este cazul.
Unicredit tocmai dă dovadă că a regresat mai rapid decât aș fi putut crede, ajungând de la „banca aia cu promoția aia tare cu zero costuri de BF” la „banca aia rudimentară, la care nu-ți poți închide contul online (da, nici ca PF), ci trebuie să mergi, musai, într-o sucursală a băncii”.
Supărarea mea provine de la faptul că, deși au preluat un portofoliu de clienți dintr-un sistem fără costuri (da, nu aveam costuri de administrare înainte), au inclus toți clienții în aceeași „pâlnie”, condiționând lipsa costurilor de administrare de o minimă alimentare lunară cu 1500 de lei și efectuarea cel puțin a unei tranzacții/lună.
Desigur, nu am o problemă cu asta, ci am o problemă cu faptul că nu au știut efectiv să facă o campanie prin care să priceapă toți proștii preluați de ei că nu au de ce să creadă că va veni ceva inovativ la Unicredit, ci se merge pe principiul: ori bagi bani, ori…bagi bani!
Menționez că nu sunt hater, apreciez maxim inovația, am fost mereu în primul val de clienți la Revolut, Salt, etc. și am dat feedback pozitiv la tot ce am considerat că este util pentru mine și cei din jur.
Dar, la fel de bine, consider că trebuie să tragem semnalele de alarmă necesare, atunci când lucrurile derapează constant și clientul final nu mai este respectat, pe banii lui.
Personal, recunosc că nu am observat mail-ul cu notificarea prin care Unicredit îmi spunea de cei 1500 de lei și minima tranzacție / lună, așa că m-am trezit cu un comision de plată pe luna octombrie. Mâine merg să închid contul (am oricum suficiente alte conturi, bani să fie!).
Seară faină tuturor!
Să nu uiți semnătura să o iei cu tine :))
Si eu ma pregatesc sa inchid conturile la Transilvania.
Si sa ma mut la Raiffeisen.
Din ce am inteles la sfarsitul anului se lanseaza o aplicatie care va ingloba atat PF, PJ, cat si Tokenul.
Pana la urma nu prea ma intereseaza banca in sine, ci operativitatea.
La Raiffeisen am luat un credit de 140.000 lei fara garantii pe PJ in cateva ore fara nici un document (asta daca nu consideri un CRC semnat online)
La Libra a durat ceva mai mult, vreo luna, foarte multe documente pentru un credit de 200.000 lei fara garantii tot pe PJ.
Banca Transilvania a refuzat sa imi acorde un credit fara garantii (doar cu ipoteca), in schimb BT MIC (divizia lor de camatari) imi ofereau fara numar dar la costuri duble fata de piata (Dobanda: 14.67% din care ROBOR 6M Static 7.17% + marja 7.50%. Si in plus si Comision de acordare: 1.50%
Comision de gestiune: 0.25%/luna. Raportat la 3 ani insemna peste 18% pe an). Niste jepcari.
La alte banci a durat mult, multe documente, conditii, etc … si a dat chix … ce mi-e sila de bancile astea mari, pline de proceduri si birocratie.