Din trendurile de afară.
Nu mai fac afiliere la mod activ, adică nu mai fac research pe nișe noi, nu mai caut oportunități pentru că e evident că nu este suficient timp și pentru că vreau să dezvolt mai mult pe alte direcții.
Dar sunt conectat la ce se întâmplă, am conturi pe rețele, fac conversii, dar nu la nivelul de dinainte. Nu e timp să dezvolți tot și prioritizezi. Dar este și forma mea de backup la tot ceea ce fac. Nu vreau să îmi arunc sursele de venit auxiliare pentru că am gura mare și lumea știe că e greu de lucrat cu mine, chiar dacă am început să testez și lucrurile de la nivelul ierbii. Nu toate telefoanele trebuie să fie iPhone 13 Max, nu?
Eh, ca să explic și pentru cei neinițiați. Unii se duc la serviciu pentru a produce bani, noi stăm să fim un fel de vânzători la tejgheaua online-ului. Dar nici nu vreau să mă duc în direcția în care brandurile să aibă nevoie de mine, ci invers. Așa că prefer să am o sursă de venit și din afiliere. Ca să nu stau în poziții grele, ca să exprim plastic. Eu ca să mănânc trebuie să generez vânzări pentru conținutul pe care îl produc. Conținut care să rezolve o problemă pentru unii și alta pentru mine.
Paradigma este că piața e obișnuită să comunice pentru vizualizări, nu pentru vânzări. E o diferență de nuanță și aici, ca afiliat de prin 2011-2012 cred că am o perspectivă diferită. Nu-s cel mai bun, dar oameni care au plecat din afiliere au business-uri de milioane de euro. Magazinul Esteto are afiliatul ce avea cele mai multe vânzări din țară.
Afilierea de la noi s-a dus în zona mainstream și poate avea un pic de creștere. Gândiți-vă că în UK sau în alte zone există afiliere până și la transportul în comun. Te duci din orașul X până în orașul Y? Cineva mănâncă 2 cenți din recomandarea aia. Noi nu suntem acolo, dar ambalăm cifrele să dea cât mai bine pentru bursă. Sau grija ta este să încerci să furi afiliații altor platforme, nu să rezolvi problemele istorice sau să dai afară magazinele care trișează.
Ce se întâmplă în afară?
Păi simplu:
- amazon a redus un pic comisioanele în pandemie, dar acum stimulează pe categorii, în funcție de nevoie. Te focusezi pe X, se pot mări încasările
- Oneplus zice că mărește lista de comisioane doar pentru că lansează un nou terminal. Pe perioadă limitată, dar o fac
- aliexpress au avut și ei o mișcare, dar ei deja au redus foarte mult comisioanele anterior
Cumva, pare că piața noastră stă pe loc sau chiar în declin. E valabil pentru majoritatea rețelelor de la noi. Și pe măsură ce va veni toamna, ce vor veni următorii 2 ani ce se anunță grei pentru consum, tot mai mult vor evolua în direcția opusă.
Ideea articolului este și de conștientizare și, cumva, transparență.
Postolachi Dumitru a zis
Într-adevăr se întâmplă ceva în afilierea românească cel puțin la nivel de comunicare pe toate planurile… așa că te descurci de unul singur sau înghiți în sec.
Altfel rămâne valabilă ideea de diversificare… adică afilierea să fie doar un hobby din care să câștigi cât de mult poți dar să nu te bazezi doar pe aceasta.
Marius Cucu a zis
E clar că s-a dus hype-ul. Eu nu o mai văd mergând într-o direcție bună, asta în condițiile în care, în afară, până și la serviciile de transport ai bonusare. În plus, oamenii comunică diferit, e activitate. 2P mai mult vorbește decât face, probabil pentru bursă, nu pentru afiliați.
Postolachi Dumitru a zis
2P face, eu cel puțin nu mă pot plânge de acest aspect… bine, la nivelul la care fac eu afiliere 2P se mișcă mai repede decât mine… însă atunci când trebuie efectiv să interacționezi cu serviciul de suport sau cu advertiseri zici că e un dialog al surdo-muților… ești trimis de la Ana la Caiafa și ajungi să renunți că pentru un comision de 10 – 20 de euro despre care știi sigur că nu s-a înregistrat sau a fost anulat abuziv… timpul pierdut și efortul depus pentru a face poliție în afiliere nu se justifică… practic ajungi să pierzi de două ori… o dată acele comisioane și apoi banii care se fac în timp ce tu încerci să recuperezi niște firfirici de dragul corectitudinii politicii… să le fie de bine dar după aceea să nu-i aud că afiliații și afilierea e nașpa… eu am învățat să tac pentru că mi s-a demonstrat nu doar în afiliere că cel care are pâinea și cuțitul vrea să aibă dreptate…
Andrei a zis
Afilierea la noi mai intra in declin si pentru ca niste site-uri care au crescut prin afiliati, considera acum ca nu mai au nevoie de ei.
Platformele nu penalizeaza mizeriile magazinelor, doar pe cele ale afiliatilor.
Marius Cucu a zis
Platformele fac bani. Atât.
Ciprian a zis
Părerea mea e că afiliații și-au dat seama că e de muncă la fel ca în orice alt domeniu dacă vor să fie competitivi și în acest fel unii au renunțat (și încep acum să se plângă că afilierea nu mai e ce-a fost). Dacă ne uităm în clasamentele platformelor vedem mai degrabă companii care fac asta la modul profesionist, cu angajați dedicați, cu strategie, cu bugete de promovare. Cine nu se adaptează…
Marius Cucu a zis
Nu în direcția asta m-am dus cu articolul, e normal să fie profesionalizare, dar față de cât se comunica până în 2018-2019, cât de dornice erau rețelele să implementeze lucruri noi… tare mi-e că nu e direcția cea OK.
Plus că eu am vrut să ating un pic zona agențiilor în care nu se discută deloc despre conversii, ci despre afișări.
ionică a zis
iPhone 13 Max nu există, sărăkie.