Pe bloguri nu sunt foarte multe metode pentru a monetiza și pentru a scoate bani din hobby așa cum zic unii.
E drept, toată lumea dorește să scoată bani, dar nu e deloc simplu.
Pe blogurile generaliste cu greu reușești să faci ceva.
Sistemul este simplu. Eu scriu despre un produs și poate prind un comision. De cele mai multe ori e nedirecționat. Adică vorbesc despre prune și el cumpără laptopuri.
Ăla este sigur un comision la plesneală, o pișcoteală. Azi vine, dar mâine nu mai vine sigur.
Acel cookie este plantat pentru o perioadă mai scurtă sau mai lungă. Liderul de piață, eMAG, are în momentul de față 3 zile de recurență.
Dar în spate sunt și magazine cu potențial. Recurență mai mare și procent mai mare. Între un 2% pe un laptop și 3% e diferență mare. Fără să mai iau în considerare și procentul taxat de stat.
În chestia asta sunt avantaje și dezavantaje.
Poți recomanda un preț mai mic. De multe ori, s-a discutat că, brandurile au prețuri mai mari, dar la fel de bine veți fi urecheați dacă magazinul pe care îl recomandați are probleme cu garanția, cu livrarea sau cu produsele.
Este o chestie cu 2 tăișuri pe care voi va trebui să o analizați. În plus, aveți de luptat procent mai mare de refuz.
Din punctul meu de vedere nu prea văd cum ar mai putea funcționa pluginul de profitshare cu link-uri automate către un singur advertiser. Se face SEO pentru ei, aproape pe degeaba. Șansele de pișcoteală, pe recurență mică, sunt aproape inexistente.
Pe de altă parte, cei care vor intra în sistem, care nu vor avea buget de investit, buget de pierdut, nu vor fi dispuși să investească timp în comisioane de 2,3 lei.
Probabil că, într-un an, se va ajunge la cookie de 24 de ore. Ar fi bine să se ia în calcul și faptul că, dacă omul adaugă în coș produsul de pe link-ul afiliatului, să i se ofere măcar 30 de zile recurență. Nu 3 luni, ca pe Amazon.
Partea nasoală este că decizia asta nu încurajează conținutul, ci spam-ul și marketing-ul agresiv. Totodată, este o gură de oxigen pentru magazinele mici. Pot ieși în față cu avantaje pentru afiliați și s-ar putea ridica ușor, ușor.
În anumite studii, se vorbea că vânzările din afiliere au ajuns până la 20% din totalul de vânzări. Probabil că sunt și nișe în care treburile stau diferit.
Iote a zis
Pluginul de profitshare este bun si el atunci cand vrei sa schimbi promovarea advertiserului. E mult mai usor sa intri in modul si sa schimbi linkul decat sa faci modificarea in articole.
Marius Cucu a zis
Asta pentru cine îl folosește 🙂 Mi-e mai simplu cu scriptul JS.
cKy a zis
Asta ziceam sI eu, decizia asta va încuraja mult afilierea de volum , bagi bani în ads și aia e, conținutul nh va conta.
Deasemenea spuneam prin decembrie că este de ajuns ca 4 afiliati buni sa se apuce de un magazin mic, sa îl învețe Cum sta treaba și a este va investi pentru ca va vedea creștere.
Dacă as fi advertiser de top 2-10 as ataca direct acest punct slab produs de emag.
Marius Cucu a zis
Culmea este că am discutat cu cei din print și le-am zis că îi voi promova atunci când vor avea același procent. Ce să vezi. Mișcarea n-au făcut-o ei, au făcut-o ceilalți. Diferența este dată de preț în momentul de față.
Ciprian Lospa a zis
Eu nu m-am strofocat cu d-astea, daca e sa te bazezi pe afiliere cu un blog generalist care are trafic de cateva sute de unici. sunt sanse sa mori de foame.
Marius Cucu a zis
Eu zic că te faci donator de link-uri. Spre magazinele mari. Și mic cu mic se face mare. Un link de colo, unul de colo si… pam pam. 🙂
ice4you a zis
Pentru mine nu este o sursa de venit … de la bun inceput am mers pe ideea: sa imi iasa banii de host si e ok. Pana acum, multam lui Dumnezeu ca au iesit. In rest ii las pe altii sa isi rupa capul, mie mi’se pare pierdere de timp si munca mult prea multa in raport cu castigul lunar. Era o vreme cand se castiga binisor din asta … e clar ca vremurile alea au trecut si incetul cu incetul nu va mai deveni rentabil pentru cineva care nu face asta la nivel pro … ca acolo se vor indrepta toti promoterii astia, noi restul devenind nerentabili pentru ca oricum au efectul Pavlov garantat in atatia ani de spalat creiere.
Marius Cucu a zis
Mi se pare normal să se întâmple asta. Când spunea lumea că în afară nu prea mai merită să mergi cu PPC și afiliere… știau ei ce știau.
Se adaptează și ai noștri ușor, ușor.
ice4you a zis
Au trebuit sa plece de undeva … pentru a reusi sa se faca populari. Reclama la TV si online este de la foarte scumpa in sus, pana sa ajunga sa si’o permita au mers pe 1-2-3% comision din vanzare in cel mai bun caz … si asa, incetul cu incetul impactul a fost garantat. Acum … e gata … next level … loc de mancat prea mult pentru un blog neprofesionist nu va mai ramane prea mult, inspre deloc. Asta este …
Marius Cucu a zis
Corect. Dar, totuși, nu înțeleg de ce nu încearcă unii sau alții să vină din spate, să îi domine măcar pe partea de afiliere. Dacă pentru magazinele mari afilierea înseamnă 15-20% pentru cele mici poate însemna mult mai mult. Pe fashion sunt magazine care sunt 80% bazate pe afiliere.
ice4you a zis
Centralizarea din Emag Marketplace spune destule. Decat sa te chinui sa o iei de la 0 mai bine platesti niste bani la Emag si ai asigurat „vadul” si platforma direct fara sa te chinui. In rest … mai dai un ban pe la gogu, mai unu pe la facebook … si o tragi tare pe share’uri care iti cam vin de la sine odata cu likele daca e domnita multumita. Profitshare nu mai este deloc rentabil, impactul fiind din ce in ce mai mic.
Turistul a zis
referitor la monitorizare si cookie sau alte metode de manipulare in scop informatic pt aflarea datelor prin orice mijloace cum ar aceasta de exemlpu http://www.despretrafic.ro/stats/ipulmeun iti controleaza viata si ne miram de ce avem reclame dupa gusturile noastre prin diferite metode de colectare abuziva cu sau fara acordul nostru care pe multi ii va deranja adevarul, parca si vad tot ceea ce facem ne va controla viata privata in viitorul apropoiat si ne vom trezii cu „citatii” ce incalca drepturile omului,sint sigur ca ati primit tot felul de oferte (bune/rele) pt a va convinge mental intrun razboi pshiologic chiar daca adevarul doare uneori.
Marius Cucu a zis
Studii s-au făcut și până acum. Se făceau profile și până acum pe respondenți. E o întreagă psihologie in publicitate. Nu e de azi, de ieri. Crezi că reclamele de la televizor se făceau așa fără studii înainte?
Eh, treaba este că pe online lucrurile s-au schimbat un pic, sunt mai dinamice și ceva mai exacte. Atât timp cât nu sunt date personale, ci doar profil al unui consumator nu văd de ce ar fi probleme. Când deja pui la dispoziție date de identificare… e un pic mai ciudat.
Manipulare, din punctul ăsta de vedere, a fost dintotdeauna.