Vorbeam acum ceva timp cu un amic și filosofam despre tot ceea ce înseamnă îndeletniciri. Când schimbi jobul, dar rămâi în același domeniu e simplu, însă dacă alegi să schimbi domeniul lucrurile se pot uita foarte simplu.
Recent, un coleg de proiecte a venit și mi-a zis: băi, dar ajută-mă și pe mine cu X în Premiere Pro. Efectiv, am uitat complet programul. În automatismele mele create totul se rezumă la Davinci Resolve în momentul de față. Sunt și programe foarte complexe și trebuie să înveți foarte multe scurtături, foarte multe lucruri pentru a ajunge la rezultat. Cu siguranță cu ambele faci treabă foarte bună. Dar unul te disperă la export, așa cum pățesc eu cu orice material filmat cu un telefon mobil versus disperarea de la pierderea proiectelor: crash-uri inexplicabile, resurse alocate prost. Dar te obișnuiești cu fiecare, cert este că pentru mine e net superior ultimul.
Concurența face bine, iar Adobe a pus o opțiune tare. În momentul de față, ca să colorezi în HDR ai nevoie de foarte multe cunoștințe, nu e chiar atât de simplu.
Eh, Adobe a pus câteva lucruri foarte faine în Premiere Pro: Automatic Tone Mapping. Despre Tone Mapping discutăm și la televizoare, mai ales când ai materiale ce nu sunt tocmai conforme.
Exemplificarea este foarte bine realizată la Adobe pe blog.
Eu unul mă întrebam anii trecuți când va veni o astfel de opțiune și cât de mult se poate automatiza zona de HDR.
Conform changelog-ului lor:
To work with log footage, enable Auto Detect Log Video Color Space. If you are working in an HDR sequence, tone mapping automatically converts your log footage into HDR.
La Davinci Resolve momentan se detectează secvența și tu trebuie să selectezi în ce să convertească. Mă aștept să introducă și ei curând ceva asemănător.
Adaugă un comentariu