Ai mei, de la pandemie încoace, s-au mutat la țară. E minunat să vezi că sunt diferențe majore între semnalul și internetul de la telefonia mobilă din oraș versus ce se întâmplă în anumite zone, pe rural.
Evident că am ajuns la momentul în care caut soluții pentru a rezista mai mult de-o zi acolo. Asta pentru că, momentan, dacă vrei să vorbești la telefon trebuie să ieși la poartă. De date mobile nici nu se mai pune problema. Din ce am observat, a ajuns fibra optică pe acolo așa că e posibil ca asta să fie soluția. Dar din ce am testat pe acasă, cu tot cu VoWIFI și VoLTE tot nu faci mare lucru dacă n-ai un pic de semnal. Și, marea problemă este că, nu-i pot adapta pe ai mei la telefoane fără butoane. Dacă taică-miu mai nimerește pe fostul meu Oneplus câte un Youtube(pe WiFi-ul comunei), maică mea nici nu vrea să audă de asta.
Am ajuns cu telefon cu VoLTE, am zis că fac marea cu sarea. Nimic!
Așa că am ajuns să caut alternative decente ca preț ca să le portez numerele la un alt operator. Cu ocazia asta sper ca lucrurile să se termine cu bine. Gândiți-vă că suntem pe modul: cum o fi, dar să se audă și să nu se întrerupă. În curte, în casă n-avem pretenții d-astea de 2021 precum date mobile și conferințe video.
Pentru că vreau să aibă abonament și nu cartelă am căutat variantele care să mă ajute să am preț cât mai mic. Deh, măcar să ajungă ei să consume măcar 100 de minute lunar.
Cei mai permisivi mi s-au părut cei de la YOXO. Știam de abonamentele lor încă de anul trecut, iar aceștia m-au rugat să detaliez experiența, cu bune și cu rele. Am încercat să fac lucrurile pas cu pas. În plus, se face totul online, din aplicația lor, fără deplasare la sediu, fără nimic altceva.
Toate detaliile despre portare sunt aici.
Eu am făcut comanda din mașină, în drum spre meci. Am avut ceva nedumeriri pentru că nu știam sigur dacă pot folosi contul Orange, dar pare că este aceeași bază de date. Mai greu a fost să-mi amintesc parola. 🙂
Cum e cu portarea la YOXO?
Cum ziceam, am făcut cererea de portare direct din aplicație. Singur, din aplicație. Joi seară. Partea mai puțin ușoară este la datele de care ai nevoie.
Ca să poți să portezi de pe o rețea pe alta ai nevoie de următoarele:
- serie SIM vechi(dacă portezi de pe cartelă – eu am folosit varianta asta) – dacă ai nanoSIM va fi destul de greu să citești seria SIM-ului vechi, dacă încă mai ai plasticul ce are codul PUK o să te ajute să completezi datele mult mai simplu
- ultima factură de la fostul operator(doar dacă migrezi de pe abonament)
- să alegi pachetul care îți trebuie ție. Eu am ales pe cel de 20 de GB și nelimitat minute și SMS-uri
- un telefon mișto cu care să poți să-ți faci selfie pentru confirmarea identității- practic e aceeași procedură pe care o ai și la crearea conturilor bancare
- actul de identitate
- card bancar pentru a autoriza o plată de 1 leu ca să se verifice că este al tău. Apoi, din ce am înțeles, se vor retrage banii lunar
Toate cele le-am ales vineri, iar miercurea următoare Fan Curier a venit la mine. Probabil că procedura era mai rapidă dacă nu era ziua liberă de Rusalii. Asta pentru că eu cred că este ceva operator uman în partea cealaltă ce verifică informațiile.
În tot timpul ăsta de așteptare am fost informat de toată procedura. Pe mail de 2 ori, la interval de 3 ore și prin notificare Push din aplicație.
Ba chiar, după ce a ajuns m-au informat și mi-au zis că am 14 zile să portez numărul și să activez SIM-ul primit prin curier.
La curier a ajuns o pungă imensă cu un pachețel cât o palmă. Pe spatele cartelei avem codul PUK și PIN-ul. E un PIN foarte greu: 0000.
Cum activez SIM-ul?
Noul SIM, pe care îl primești de la YOXO se activează prin 2 metode. Probabil că aș fi zis simplu, prin scanare de cod de bare, dar nu ne-am înțeles bine. Am făcut testul cel mai greu, am băgat aplicația în telefonul care ar trebui să ajungă la taică-miu și am descărcat aplicația YOXO din Google Play pentru a activa SIM-ul.
Aplicația cred că ar trebui modificată să mă lase pe mine să apăs în momentul în care pozez codul de pe spatele SIM-ului, nu să facă el poza când detectează codul. Asta pentru că, la telefoane mai slabe, s-ar putea să fie probleme. Ideea e că mi-a dat eroare, ori de câte ori am încercat.
A doua variantă de activare a fost cea prin care am introdus eu codul de pe spate, manual. Nu am idee care a fost momentul în care a funcționat(am încercat de vreo 2-3 ori), dar până la urmă am primit mail că s-a activat SIM-ul.
Nu știu prin ce metodă mi s-a activat SIM-ul, cert este că am primit confirmarea că abonamentul s-a activat.
Pasul următor a fost să am semnal la cartelă. Ei zic să dai restart la telefon, eu am dat mod avion și am prins semnal. Dacă nu veți face una dintre acestea cartela va continua să nu aibă semnal.
Cum fac portarea numărului?
Am încercat să am o ordine în pași, după ce vi s-a confirmat contul și după ce ați primit toate mailurile de informare aveți 14 zile să faceți portarea numărului. O să vă amintească în aplicație ori de câte ori intrați în aplicație. La început există un landing page, iar apoi o mică notificare în partea de sus a aplicației.
E libertate totală pentru alegerea datei de portare. Eu am întârziat un pic cu portarea pentru că am vrut să ajung la ai mei la țară și încă mai aveam lucruri de făcut prin Ploiești. Evident, nu trebuie să ratezi cele 14 zile dacă vrei să te încadrezi în prima lună gratuită. Oricum, ai număr provizoriu de Orange, poți folosi abonamentul fără probleme. Ar fi interesant de văzut ce se întâmplă dacă nu reușești să portezi numărul în cele 14 zile.
Era mișto să fie disponibil și 5G-ul pe aici, aș fi testat rețeaua lor mai bine.
Ce mi se pare mișto la YOXO?
Am butonat prin aplicație și încă încerc să mă învăț cu toate opțiunile de acolo. Reușești să faci orice dorești din aplicație cu câteva tap-uri: 100% digital. Poți să modifici abonamentul, să adaugi resurse din aplicație, fără bătăi de cap. Intuitiv. Chiar poți să modifici limitele. De exemplu, pentru încă 20 de GB plătești 5 lei, pentru 60 de GB plătești 15 lei sau 25 de lei pentru 100 de GB(aici ai și 5GB în roaming).
Am intrat pe aplicație și ca orice român m-am uitat pe termenii și condițiile de utilizare, mai exact m-a interesat treaba cu rezilierea, în cazul în care nu îmi va conveni ceva. Pot să fac totul din aplicație, cu câteva click-uri. Este o măsură de protecție acolo, o poți face de 3 ori într-un an, dar având în vedere că am deja o promoție de 1 lună de zile în care nu plătesc nimic mi se pare de bun simț. Ai 3 opțiuni la dispoziție:
- trecere pe cartelă
- trecere pe alt tip de abonament
- renunțare la numărul de telefon
După ce faci cererea de portare vei primi o informare privind operatorul tău anterior, cum că analizează lucrurile. Eu am stat liniștit pentru că am portat de pe cartelă. În schimb, mă gândesc că lucrurile sunt un pic diferite atunci când ai un abonament. Logica mea ar fi că, dacă ai abonament cu contract anterior să închei cât se poate de amiabil relația cu vechiul operator.
Apoi nu mai rămâne decât ca numărul provizoriu(pe care nu l-am cenzurat în poze) să dispară și să rămâi cu cel anterior. Treaba durează în jur de 3 ore.
Vei primi un alt mail în care te vor informa:
- In acest moment așteptăm răspunsul operatorului tău curent de telefonie mobila. Poți urmări in timp real statusul cererii din aplicația YOXO care acum funcționează cu numărul temporar.
- La data selectata de tine, numărul tău temporar se va închide, iar serviciile YOXO vor funcționa pe numărul de telefon pe care dorești să îl portezi.
Genul ăsta de serviciu mi se pare că trebuie să fie prezentul. Și mi-ar plăcea să fie oriunde nivelul ăsta de digitalizare. Practic, te informezi pentru un serviciu, iei o aplicație, îți autorizezi cardul și o activezi. Nu interacționezi cu roboți, cu operatori, doar tu cu telefonul tău. Oricând, oriunde. Bine, oriunde ăsta e relativ, m-aș mira să pot să fiu în Asia și să umble curierul după mine cu SIM-ul. Dar poate viitorul o să fie cu eSIM?!
Da, totul este 100% online, fără nicio deplasare.
Da, este disponibil, se poate activa din aplicație.
Da, se poate folosi 5G pe rețeaua celor de la YOXO.
D a zis
Am incercat si eu pentru o luna. La un hotel, nu aveam semnal stabil Wi-Fi iar Digi cu date mobile era destul de inexistent. Am pus mana pe telefon, am asteptat 5 minute sa descarc aplicatia (asa rau mergea Internet-ul la hotel) si am putut sa folosesc eSIM pe un Pixel 6a fara probleme (totul digital). Viteza mult mai buna: ~ 10 Mbps, fata de 1 Mbps cu cat mergea Digi. La 9 lei am 10 GB – suficient pentru ce imi trebuie mie. Daca ai nevoie de mai mult, exista optiune cu 12 lei pentru 60 GB aditionali. Mi se pare mai mult decat decent. Poti anula de maxim 3 ori pe an abonamentul.
motanes a zis
Salut! Oare mai ai Yoxo? Ai avut probleme cu plățile, că se plâng unii că s-au trezit cu suspendarea serviciilor pentru neplată deși banii li se luaseră din contul bancar, dar nu fusese alocată plată în contul de abonat. Eroare tehnică ce se regăsește la ceva persoane din ce am găsit pe net. Acum nu știu cât de izolate sunt cazurile astea…
Marius Cucu a zis
Cred că-s super izolate cazurile. Oricum, treburile astea se rezolvă rapid cu banca. Nu sunt chiar no name, trebuie să-și justifice cumva banii din contabilitate.
Maximilian a zis
Pana la urma e functionabil serviciul si pe telefoanele cu butoane sau functioneaza numai pe smarturi??
George Bigea a zis
Yoxo e ok. Am stat la ei 4 luni. Am plecat cu gand sa ma portez la alt operator pentru ca avea promotie de sarbatori la 50%.
Revin la Yoxo. Am realizat ca dupa 2 ani abonamentul de 5,5 euro va fi 11 si tot asa.
Inca ceva, e bine de stiut ca 6 euro la Vodafone=38,2 lei iar la Orange 6 euro=37,5 lei aproximativ.
Deci abonamentul lor de 3 euro=19 lei, nu 15 cum in mod eronat calculam toti.Am dedus asta pentru ca o cartela de 6 euro atat costa la fiecare din cei doi.
Sarbatori fericite!
Nelu a zis
Eu aștept un PIN de 3 zile, când vine nu e valabil… ☹️
Marius Cucu a zis
Vorbește cu ei pe chat.
Eu a zis
Daca aleg sa imi fac o cartela eSim, poate functiona impreuna cu abonamentul actual de la DIGI?
Marius Cucu a zis
Dacă telefonul suportă eSim și sim normal, cu siguranță. Apropo, vezi că și Digi are eSim.
Dan a zis
Funcționează. Am eu.
Anonim a zis
Super tare! Mi se pare foarte convenabil să poți face abonamentul direct din aplicație. Abia aștept să încerc și eu serviciile YOXO!