Citisem, la un moment dat, pe cateva bloguri ca RDS-ul nu va avea clienți, ca gigantii din telecomunicații nu vor mișca un pai pentru ofertele către clienti, ca nu vor scădea deloc ofertele la abonamente.
Nu am urmarit de aproape piata, doar ce am luat contact de prin online, de articolele pe care le-am citit in blogosfera.
Si au fost cateva idei pe care le-am apreciat mai mult sau mai putin.
Serviciile nu sunt proaste, dar nici premium, nu am 4G ca Gabi, dar am suficient trafic incat sa fac aproape orice pe internet, sa ma uit la meciul Stelei online din spital, sa fac un hotspot in zonele in care este semnal decent, zone care au devenit tot „populate de semnal”.
Trecand peste asta s-a format un precedent, s-a intamplat exact ca in momentul in care cei de la Cosmote au intrat pe piata si au oferit mii de minute in retea. Orange si Vodafone castigau bani frumosi de pe urma populatiei, pana cand a venit Cosmote( mai nou T-mobile) si a deschis usa pandorei si automat ceilalalti operatori au fost nevoiti sa scada preturile.
Acum Belgravistan a adus preturi derizorii si cateva zeci de mii de portari catre reteaua lor.
Concurenta scade preturile
Nu fac oficial lucrul asta, dar la renegociere se poate ajunge si la oferta celor de la DIGI, poate chiar mai buna pentru ca au si SMS-uri gratuite si acoperire mai buna.
Poza de mai jos este un contract semnat de un client Cosmote care a prelungit abonamentul de 31E la 5E. Sigur, are cateva clauze in cazul in care ia penalizari, dar oferta este foarte buna.
Asadar, este bine ca a apărut pe piata inca un operator care a facut un pic de „revolutie” in preturi. Oare dupa ce termina rebrandingul cei de la Tmobile vor avea oferte si mai bune? Apropiate de RDS?
Gabriel Ursan a zis
Interesant, dar parcă prea își dau chiloții jos unii operatori. T-Mobile (România Telekom)
Marius Cucu a zis
Sa inteleg ca tu tii cu preturile mari?! 😛
Gabriel Ursan a zis
Îți dai seama că nu țin cu prețurile mari 🙂 Numai că trebuie să trăiască toată lumea. Istoria zice că atunci când bătălia prețurilor ajunge în derizoriu se lasă cu falimente 🙂
Marius Cucu a zis
Sau se apuca sa ofere si alte servicii, poate tehnologii mai bune…
Gabriel Ursan a zis
…nu este perceput ca low cost pe piața internațională. Asta voiam să scriu în continuare, dar am dat enter 🙂
Marius Cucu a zis
Nu prea te intelegi cu noul laptop, a?! 😛
Gabriel Ursan a zis
Fiică-mea 🙂
Chibs a zis
Unde-s vorbele cu „fiecare client este considerat cel mai important, indiferent de cat plateste” ? Mai bine putini si buni decat multi si …slabi.
ice4you a zis
RDS&RCS inca nu reprezinta un competitor suficient de puternic (mai ales ca este dependent de infrastructura) incat sa fie bagat in seama de marii operatori care sunt familiarizati cu aceste operatiuni de dumping. Fostul Cosmote, viitor T-Mobile, le’a pus ani de’a randul bete in roate insa acest gen de practici de dumping duc intr’un final la faliment sau fuziune in cel mai bun caz.
Asa cum spunea si NWRADU, nu ne putem astepta prea curand sa vedem scaderi de tarife din partea lor si nici MegaOferte. Cartelarii care migreaza sunt o pierdere, insa nu atat de importanta, interesat va fi ce se va intampla din 2016 cand acestia vor fi obligati sa isi inregistreze cartelele sau vor ramane fara ele. Mari operatori stau foarte bine pe segmentul business unde inaintea nelimitatului pe bani putini stau serviciile pentru care sunt dispusi sa plateasca cat este nevoie daca acestea zbarnaie iar aici Vodafone si Oranje a investit masiv pentru ca de aici vine grosul. Cum a calculat si Radu mai sus … din 10.000 de clienti business faci banii cat fac restul din cel putin de 10x mai multi clienti, iar acestia 10.000 iti sunt clienti stabili care iti platesc luna de luna, riscul portarii in alte retele fiind minimal.
Nu sustin tarifele mari si in nici un caz nu sunt fan’ul vreunui operator insa asta este din pacate realitatea actuala. Ce va fi insa in viitor … ramane de vazut.
Daniel a zis
Si eu m-am pricopsit cu un abonament de 12 euro asa rapid. Acuma astept sa treaca perioada contractuala, sa renegociez.