Am comandat un frigider. De fapt, 2, de fapt, 3 curieri s-au plimbat cu frigidere pe la mine. Unul nu mi-a plăcut ca dimensiuni, altul avea display spart. Cum au reușit s-o facă nu știu, cert e că… era spart, nu era doar folia bușită. În fine…
A venit, însă, ieri refuzul pentru vechiul frigider, dar și o cerere de anulare a banilor de pe transport. Practic, deși au fost 2 servicii diferite, iar unul dintre ele a fost încheiat, băieții de la altex au zis că e ok să returneze și contravaloarea transportului. Serviciile alea de curierat oricum sunt plătite în mod normal, probabil că ei le trec în costul final al produselor, cu alte cuvinte, toți plătim la ele.
Din punctul de vedere al clientului mă gâdilă treaba asta, din punctul de vedere al omului care a cochetat cu domeniul, încă sunt de părere că livrarea n-ar fi trebuit restituită.
Bine, dacă gândim la rece, cu 35 de lei cât au ei transport pentru electrocasnice mari… oricum nu acoperă costul total al livrării. Un transport de frigider nesubvenționat costă mult mai mult. Noi, restul, plătim indirect.
Vorbim de servicii independente, așa că magazinul nu are de ce să plătească livrarea produsului. Nu știu să fie o lege în acest sens.
Costin a zis
E foarte simplu: daca intre timp te-ai sucit si tocatorul nu-ti mai place, ar fi posibil sa platesti tu returul.
In schimb daca tocatorul comandat a venit cu aschii lipsa si mirosind a brinza…vinzatorul ar trebui sa suporte costurile.
Marius Cucu a zis
Păi da, dar tocmai asta m-a mirat. Vânzătorul a zis: băi, nu ți-a plăcut culoarea, ia banii înapoi. Eu îi consideram pierduți.
Costin a zis
Cei de la Altex te stiu ca pe un cal breaz si au oaresce jene…le este frica de blogul tau 😀
Sau doar vor sa te fidelizeze…si mai mult !
Marius Cucu a zis
Nup, eu am frigider ok de 3 ani de zile, comanda a fost dată pe alt nume, adresă diferită.
La cât hate le-am dat pe blog… nici măcar baxurile de suc comandate nu le primesc.
Doru Balazs a zis
Daca eu, client am comandat un produs si cand il primesc nu imi mai place, sau l-am comandat eu gresit (specificatie tehnica, culoare samd) atunci e vina mea si trebuie sa suport transportul. Daca produsul comandat nu corespunde cu cel din site-ul magazinului atunci e vina mgazinului si acesta trebuie sa plateasca transpoprtul. Concret cine greseste trebuie sa plateasca.
Marius Cucu a zis
E adevărat ce zici și… normal. Doar că în realitate sunt 2 lumi diferite, fiecare vrea să câștige și de multe ori se ajunge la scandal. Fiecare cu dreptatea lui. Magazinul e cel rău, întotdeauna, din partea clientului, dar clientul nu este educat să își dea seama că mai sunt și intermediari în online, de toate felurile.
Doru Balazs a zis
Eu am comandat un polizor unghiular de pe site-ul magazinului, cu specificatia: acumulatori 12 V, incarcator 12 V, polizor unghiular 12 V. Am primit coletul in care am gasit acumulatori 24 V, incarcator 12 V, polizor unghiular 12 V. Am transmis magazinului situatia, la solicitarea lor le-am trimis si poze. S-au hotarat sa returnez produsul si ei sa imi trimita banii in contul meu. Am primit instiintare ca mi se va returna costul produsului mai putin transportul produsului de la ei la mine. Este jenant, ce vina am eu ca ei mi-au trimis un colet aiurea? Nepriceperea lor ma costa 19 roni, suma este derizorie, dar principial este absolut incorect. Procedura lor de returnare a produselor nu precizeaza nimic in acest sens
Marius Cucu a zis
Sunt complet de acord cu tine și sunt pățit.
Pato Basil a zis
Dacă toate magazinele ar fi la fel. Uite eu am comandat de la un magazin online de haine câteva articole, care în final la proba au fost dimensiuni mai mari.
Iar pentru schimbarea lor cu o mărime mai mică și era vorba de 6 articole, mi-au solicitat să plătesc retur-tur plus că am platit și livrarea inițială.
Doi, sunt unii comercianți mai mici care lucrează cu fan curier și …pentru un pachetel sub 1 kg prețul sa fie 30 Ron, mi se pare cam scump.
Dupa o formula din aia clasica aia mici plătesc pentru bunăstarea celor mari. Adică eMag putea negocia la 5-7 Ron și ei…
Marius Cucu a zis
Păi 30 de lei e pachetul standard, din câte știu, practic nu subvenționează deloc transportul.
Pato Basil a zis
Consider că e scump :))
Mihai Surdeanu a zis
În mod normal, dacă apare un defect în urma transportului, firma de curierat este cea care ar trebui să plătească. În restul cazurilor, cel mai probabil plătește firma de unde ai cumpărat tu, cu alte cuvinte și clientul, pentru că cel mai probabil e inclus în preț.
E simplu de făcut o statistică să vezi cam câte retururi ai în medie și atunci să știi la ce te aștepți. E multă lume care acceptă un produs cu o mică zgârietură, chiar dacă ar putea alege să îl dea retur. Returul înseamnă și pentru client un mic disconfort, motiv pentru care te gândești de două ori înainte să-l faci.
Cătălin a zis
Mă, eu de regulă iau direct de la eMag, nu de la parteneri, și dacă am luat de la parteneri, nu mi-au restituit transportul, și cu 20 de lei, și fără, tot ăla sunt. Dar dacă e vorba de mai multe plimbări de produse, se adună. Oricum, rareori am returnat ceva, fiindcă de regula iau ce-mi trebuie exact cum îmi trebuie.
Pheno a zis
Caz concret. In urma cu vreo 3 luni, in plina pandemie, am comandat un scaun rabatabil si pliabil (sa sau sea conform DEX) pentru trotineta Xiaomi Mijia M365 PRO. Magazinul respectiv m-a contactat telefonic inainte de trimiterea coletului spre mine, si m-a intrebat daca am Xiaomi M365 sau Xiaomi M365 PRO fiindca seile nu sunt compatibile. I-am confirmat ca este Xiaomi Mijia M365 PRO si mi-a trimis coletul dupa 2 zile, colet care a ajuns la timp si intact. Seaua era cea originala pentru Xiaomi Mijia M365 PRO, adica exact ceea ce aveam nevoie. Dupa exact o luna, am desigilat coletul, am instalat seaua pe trotineta si dupa inca vreo 2-3 zile am facut proba prin parc. Trecusera deja 33 zile de cand o primisem. Din pacate am constatat ca condusul trotinetei de pe sa este foarte dificil, greu controlabil, mai ales la viteze mici. Desi am depasit termenul de 14 zile de retur, am vorbit cu ei la telefon, le-am explicat ca nu ma descurc ok cu seaua, desi este perfecta, sistemul de prindere este foarte sigur si ferm, sistemul de rabatare este bine gandit si ca nu are niciun defect, si ca daca este posibil, as vrea sa fac retur (dupa 33 de zile, deci dublu si unpic). M-au rugat sa le trimit poze ca sa-si dea seama daca produsul mai corespunde cu realitatea, adica fara zgarieturi, lovituri, etc. M-am conformat, le-am trimis vreo 8-9 poze din cele mai importante unghiuri, iar a doua zi am primit accept de retur, dar pe banii mei. Avand in vedere ca un refuz al returului m-ar fi costat peste 250 lei si as fi ramas cu o sa pe care nu puteam sa o utilizez in conditii de siguranta in trafic, iar curierul pentru trimiterea coletului inapoi la magazin costa doar 25-30 lei, bineinteles ca am acceptat, mai ales ca platisem ramburs la primire, nu prin paypal ori cu card. Dupa ce a ajuns coletul de la mine la ei, cam in vreo 3-4 zile, am primit suma integrala plus taxa de transport pe care eu o platisem curierului. Asta a fost cea mai interesanta si placuta experienta pe care am avut-o vreodata cu un magazin online, de la care oricum achizitionez de mai mult timp, tot felul de accesorii pentru trotineta. S-a intamplat in Romania 2020. Cred ca asta inseamna deschidere spre client si orientare spre fidelizare.
Marius Cucu a zis
Păi lasă și denumirea lui, să știm și noi să comandăm de la ei 🙂
Pheno a zis
Cam asa s-au desfasurat discutiile:
pheno_oharra
To:[email protected]
Tue, Aug 18 at 7:38 PM
Buna seara,
Va multumesc din suflet pentru deschiderea si intelegerea de care dati dovada.
Deja am vorbit cu FAN Courier si maine intre 11-17 vine un curier sa ia coletul de la mine.
Am intrebat-o pe doamna de la Relatii cu clientii daca curierii pot prelua cash de la dummneavoastra si mi-a spus ca este posibil dar trebuie sa vorbesc cu dumneavoastra, iar daca sunteti de acord, FAN Courier trebuie sa foloseasca alta metoda. Asa ca a ramas cum m-ati sfatuit dumneavoastra. Oricum taxa de curierat este nesemnificativa. Am de platit cam 23-25 lei, deci nu este o problema.
Va multumesc si pentru coletul primit azi. Am instalat tot ce aveam de instalat si totul s-a potrivit perfect.
Am pregatit coletul cu Scaunul (saua) pentru trotineta Xiaomi M365 PRO, exact asa cum l-am primit. Am introdus o copie de pe factura de la dumneavoastra si am scris pe ea IBAN al sotiei mele, fiindca eu sunt pensionar si primesc pensia acasa prin Posta Romana, deoarece nu detin un card bancar.
Va multumesc inca odata si imi cer scuze fiindca nu m-am inscris in perioada de retur. Este pentru prima data cand returnez ceva, care desi este perfect functional, nu mi se potriveste.
Cu respect,
Mircea Constantinescu
Marius Cucu a zis
Interesant. N-am auzit de ei până acum.