V-am mai povestit că în ultima perioadă m-am jucat un pic cu statistica și am fost mult mai atent la zona de „performance”.
De 13 ani de zile, mai mult sau mai puțin sunt atent la trafic pe site-uri. Am început cu SEO, am dat în PPC și încerc să fac marea cu sarea. Am o privire de ansamblu mai bună, dar asta nu mă face expert. Dacă aș face doar PPC, de exemplu, poate că aș învăța și chichițe.
Însă experiența din afiliere eu zic că rămâne. OK, nu fac la nivel activ pentru că trebuie research direct pentru nișe, ci încerc să îmi promovez zona mea.
În ultima vreme aud fel de fel de idei precum: uite influencerul X ce trafic trimite, uite Y ce nașpa este.
Campaniile de brand s-au mai făcut și aici pe blog. Mă mândresc cu unele rezultate, mai ales cele din perioada de Black Friday.
Însă, nu vreau să fiu ipocrit, înțeleg că e cel mai simplu să vinzi ceva, să pui un tracking atunci când ești pe text. Când scrii text.
De pe video, da, se dă click din descriere, dar e o rată de deschidere mult mai mică decât cea de pe text.
Mai mult, să mergem și pe celelalte platforme: Instagram, TikTok. Poate Youtube Shorts?!
Dacă vrei să scoți traficul de acolo spre text, spre un magazin online, platforma încearcă să blocheze utilizatorul să plece din platformă sub orice formă.
Să fiu mai explicit. Am intrat în Discover cu recenzia pentru Samsung S23 Ultra. Sincer, nu mă așteptam, mai ales că era o recenzie scrisă undeva la 1 lună după ce alții au publicat-o, credeam că nu mai e interes, mai ales să fie boost de trafic. Deși textul a fost împins foarte bine, nu am reușit să trimit trafic spre video, spre Youtube.
Pe text e simplu. Se face redirecționare mult mai ușor, în principiu, există chiar și un mesaj simplu, clar. Acțiunea de cumpărare e mult mai ușoară. Și da, eu-s de părere că, în principiu, ultimul cuvânt îl are textul. Momentan.
Andrei Bucur a zis
Inteleg ca nu prea mai conteaza sursa, cat s stat, vum a venit…fi doar sa fie unici si atat.
Bogdan a zis
Dreptate mare tu ai. Mulți așa ziși influenceri trebuie să-și recunoască lor însăși că se află pe insta/youtube datorită creșterii culminante din ultima vreme și nu pentru că se simt bine făcând asta, așa cum noi putem recunoaște aici, oricând.
Postolachi Dumitru a zis
Cucule stai cuminte că și eu m-am trezit cu un articol de-al tău împins de Google Discover…
Acum nu știu dacă e din cauza faptului că te citesc sau pur și simplu Google m-a profilat după subiect.
Am ridicat ușor din sprânceană și aia a fost… pe mine mă tot notifică Discover cu articole de la Go4IT deși nu-i citesc deloc… tot șterg notificările fără măcar să le citesc și ele tot vin câte 3 – 4 pe zi.
Aceasta pe Android, că pe iOS nu mă supără nimeni 🙂
Marius Cucu a zis
Doar unul? De anul trecut sunt 10-15 articole săptămânal acolo. Depinde de subiect și de cât de „vandabil” subiectul.
Postolachi Dumitru a zis
Pe-acela l-am remarcat eu… de obicei nu mă dau în vânt după notificările de la Google Discover.
Marius Cucu a zis
Sunt multe întrebări pentru ce este acolo. Nu înțeleg exact, însă cumva mă preia. De exemplu, acum cel cu netflix este în Discover și aduce ceva oameni. Nu înțeleg de ce, nu văd să fie nici măcar un subiect de foarte mare interes, pur și simplu am luat push. Am avut câteva care mi-a ajuns pe la 200K oameni. Imens pentru blog cu media pe 30 de zile de 200k views.
Stefan a zis
Absolut textul are ultimul cuvânt și probabil așa va fi și pe viitor.