Așa cum spuneam acum câteva săptămâni, am plecat în Grecia la invitația Panasonic pentru a mă juca cu noul Panasonic S1H. Toată treaba a fost pusă în aplicare cu ajutorul celor de la weddcamp: Marius Tudor și Marian Sterea.
Au organizat un workshop de fotografie de eveniment sub umbrela #2creative. Știți deja că eu sunt mai familiar cu partea video, dar ce s-a întâmplat acolo a fost cu mult peste așteptările mele. Cel puțin, eu mi-am îndreptat câteva tehnici de la cei care erau pe video, mi-am dat seama că mai e un drum lung până voi ajunge într-un punct de care să fiu mulțumit. Totuși, dacă nu încerci experiențe noi cu siguranță nu o să deschizi ochii.
Culmea, oamenii de la care mă inspiram să îmi iau toate cele necesare au fost cu noi și-am văzut din umbră felul în care trebuie abordate anumite situații. Ar fi fost și mai interesant să poată să fie aici și Cristi Coman, un om care face super colorizare și de la care, cu siguranță, aș fi putut fura lucruri.
Workshop-ul s-a desfășurat pe perioada a 7 zile, pe 3 insule diferite și un golf(Mona Island). Până la urmă am fost pe:
- Egina
- Poros
- Hydra
Probabil că a fost cel mai complex workshop de pe la noi: am avut o cununie civilă adevărată, cuplul care deține brandul de rochii de mireasă(thelasthuman) a vrut să facă treaba asta pe mare: 5 veliere, peste 50 de oameni la nuntă într-un golf, o super experiență și nuntă nonconformistă, de altfel. Ah, probabil că toată nebunia a început de aici.
Au fost lângă noi branduri despre tot ceea ce ține de nuntă: rochii de mireasă, costume bărbătești, dar și branduri ce țin de echipament: F64, Sigma, Panasonic.
După nunta în sine toată treaba s-a transformat într-un workshop interactiv. Am avut aproape 4 zile în care ne-am jucat cu 2 modele pentru ceva fotografii de nuntă. Probabil undeva de ordinul sutelor de mii de poze, de la mai toți cei prezenți. Știu că s-au cumpărat ceva hard disk-uri externe la un moment dat. După shooting erau discuții despre fotografii, unde ai putea să îmbunătățești lucrurile, unghiurile și tot ceea ce ține de fotografii reușite.
Până reușesc să montez și eu puteți să vă uitați la următoarele link-uri:
Experiența pe barcă
Probabil o să mai aduc discuția și în alt articol în care o să detaliez una alta, dar e o treabă care produce dependență. Să mergi cu veliera pe mare, să te adaptezi alături de alte 10 caractere a fost genial!
A contat destul de mult pentru că au fost oameni cu spirit de conducere, dar și faptul că eram oameni din domenii conexe ce aveam același scop: să iasă treaba cât mai bună. Workshop-ul a fost la ediția a 2 a, iar oamenii de pe acolo au zis că, pe ansamblu, totul a fost mult mai bine organizat față de primăvară.
A fost interesant să te mulezi și să limitezi resursele la tot ceea ce înseamnă trăit pe barcă, dar și momente de liniște deplină, când eram cu vela sus, fără motoare sau furtunile prinse în port sau atunci când mă uscam cu feonul după ploaie.
Aparate
Am avut pe mână S1, S1R și S1H, dar pentru că mă jucasem lunile trecute cu S1 și S1R am zis că e ok să mă joc cu S1H. Partea mai puțin ok a fost că era un echipament în pre release și am avut ceva de furcă cu autofocusul. Adică, cu toate că aveam totul trecut pe manual, se întâmpla să focuseze. Am înțeles că deja au venit ceva update-uri care, probabil, rezolvă ceva pe partea de autofocus.
Ca lentile am avut la dispoziție 50 mm la F1.4, 24-105mm la F4, dar și Sigma 35mm la 1.2. Sigma a fost adus de către băieții de la F64 așa că nu ajungea atât de mult pe la mine.
Oricum, eu pe video m-am înțeles foarte bine cu 24-105mm și cu stabilizarea pe care ți-o oferă. Din mână a fost cea mai bună soluție pe timp de zi. Seara F4 nu mai este suficient.
Cu toții am ajuns la concluzia că 50-ul de la Panasonic e cam cel mai bun de pe piață, dar și cel mai mare. Cu el am văzut că e foarte important să ai și stabilizare așa cum are 24-105mm.
Ca avantaje ar fi viewfinder, display rabatabil, stabilizare. Făceam o comparație între felul în care simt eu A7III în mână și cum se simte ăsta și parcă era o jucărie ceea ce aveam eu. La post procesare e un pic mai multă informație de procesat, nu e chiar așa de snappy pe hardware-ul meu, dar treaba ține și de codecuri. Am tras HEVC și e mai greu de digerat de anumite PC-uri.
Filmulețul a fost tras cu profilul de culoare standard, fără stabilizare, fără corecție de culoare(exceptând drona).
Adaugă un comentariu