Am dat ieri o tură de oraș pentru a rezolva niște lucruri. Singurul tâmpit cu bicicleta pe vreme ciudată. Nu ploua, dar era ud pe jos. Aveam bascheții de scandal, n-au fost probleme.
Am returnat niște lucruri de pe Temu că nu am nimerit adaptorul care trebuie și, deși foarte bine construit, m-am săturat de rahaturi care nu sunt funcționale. Am comandat, între timp, varianta bună de pe AliExpress. Plus că am dat înapoi și niște tălpici de trepid că am luat altceva de pe Amazon. Combinații!
La coadă la Cargus acolo erau oameni veniți pe scandal, cu comenzi din afara României, nici ei nu știu exact unde. Să fi avut 50-60 de ani omul și, efectiv, nu înțelegea procesul banal de cumpărător, livrator, vânzător. Vă dați seama că omul veniseră la depozit ca să ia contact cu cineva: „îl duc eu înapoi, domnule!”
Oamenii d-acolo, calmi, explicau că ei doar livrează colete, că habar n-au de unde a cumpărat și, dacă îi dă retur, dacă nu cumva produsul vine înapoi și trebuie să plătească tur retur transportul. E greu să îi faci să înțeleagă.
Mai mult, odată cu marketplace-urile, nu toate comenzile vin branduite cu eMAG Marketplace sau Trendyol Marketplace. E tot mai greu să faci omul să înțeleagă… și, totuși, avem vreo 15 ani serioși de online.
Mi-a venit ideea când urmăream știrea asta:
Eh, dacă tot am ieșit din casă pentru retur, mi-am făcut timp să merg și la DPD. Că deh, eu am bifat să îmi transporte coletul la Easybox. E unul lângă mine de-al lor și nu voiam să îmi bat capul cu ei. Ce credeți? L-au trimis la depozit: că nu e funcțional box-ul lor. Atunci de ce naibii mai pui opțiunea?!
Normal că PIN-ul de pe Google Maps n-are nicio legătură cu DPD, încât oamenii ăia de la acea firmă erau disperați, au pus afișe pe porți, pe clădire, că nu e DPD acolo. Dacă sunteți din Ploiești, vedeți că depozitul DPD este în zona FRIG, în interior, nu în intersecția de pe Laboratorului. O să vedeți un mic semn de DPD, cât să nu îi caute nici naiba acolo.
După ce am fost în depozitul Sameday, ăsta mi s-a părut o glumă. Normal, e unul local, înțelegem. Efectiv, e o mică hală fără nimic automatizat și… nu foarte multă activitate. Sigur, era timpul zilei, era doar un TIR de descărcat, însă nu cred că au capacitate de mai mult. Deh, interacțiunea a fost OK, coletul a fost găsit instant, n-am ce reproșa, doar că mi-am pierdut timpul căutându-i. N-am ce să zic decât că sper să nu mai am nicio comandă cu ei. Absolut de fiecare dată au fost experiențe proaste.


Zic că până la livrarea cu drona sau cu mașini autonome – independente – mai avem de suportat un nea Dorel-cumpărător, un nea Dorel vânzător și pe Dorel-livrator. Iar cum prostia n-are vârstă, acum mai este și la un click distanță. Și mai zic să ne înarmăm cu răbdare, că după mica pauză de după Black Friday, vine frenezia shoppingului de sărbători.
Livrarea cu drone se face deja dar doar cu produse foarte ușoare. N-o să fie rentabil și pentru frigidere.
Hehehe… am si eu o gramada de povesti. Eu incerc sa-i fac sa ma sune daca nu stiu ce sa comande, e mai ieftin pentru mine sa ii consiliez. Si datorita acestui lucru am si foarte putine retururi. Colete refuzate mai sunt dar tot putine.